måndag 14 juni 2010

En helg har passerat

Ännu en helg har passerat, i lördags blev det jobb, delad tur och när jag kom hem på kvällen blev det soffan, men somnade inte förrän sent ändå.
Igår så var vi på Kubbe Dragracing och kikade lite, men var inte så mycket bilar, jag hoppas kunna åka till Sundsvall nästa helg. Sen var vi hemma hos mamma & pappa och käkade middag innan vi begav oss hem. Var förbi och hyrde några filmer också, sen var det söndagsmys, såg på Avatar.

Idag regnar det, men verkar vara lite uppehåll nu. Niklas har min bil då han håller på att byta något på hans bil, så jag är utan. Och skulle låta hästarna gå in imorse då dom stått ute inatt, men i spöregn så är jag dyngsur innan jag ens kommit dit, men nu när det är uppehåll så får man hoppas dom torkar lite. Dom har ju gräs i hela hagen så värmen håller dom iaf om dom fryser lite.

Sitter och väntar på ett samtal från Umeå Sjukhus också, ringde dit imorse och dom skulle ringa upp, är väl ca 40 min kvar. Men vet ej om jag fick tag i rätt avdelning, provade kirurgen, får vi se om min läkare finns där, annars får jag ringa ortopedkliniken.
Har en del frågor och funderingar jag skulle vilja bolla med min läkare jag träffat i Umeå dom två senaste åren angående min fot.

Jag är både rädd och nervös. Mest rädd tror jag. Men mitt mål jag har nu, gör att jag vill göra detta nu, för målet kommer aldrig vara så stort som det jag har nu, och det målet tycker jag är väldigt bra för att orka kämpa sig tillbaka.

Nej nu ska jag käka frukost och se lite på film, sen ska jag börja storstäda hela huset. Ikväll kommer Moah och vi ska pyssla om hästarna, kanske rida lite om det är väder. Måste lära henne allt framöver, om det nu skulle hända något i framtiden.

Jag har odm bästa hästarna iaf, Charles De Gaulle - min drivkraft. Och Lykke Tuva - en tjej som jag verkligen fastnat för, hon har nåt extra, humör har damen, men en vilja och kommunikation som är stor. Och en trygghet och ett lugn som gör mig lugn. Jag litar på henne och hon litar på mig. Jag hade tur som hittade en häst som henne.

Förresten så har jag ju en rockard hemma i Söderå som jag använde på Victory Bowl. Pappa ska fixa nya däck till den sen ska jag börja köra Tuva, så underbart! Ska bara hitta en remsele, men det är inte så svårt. Så denna vecka ska hennes träning sättas igång på allvar, börjar med ridningen sen varierar vi när jag får vagnen. Sk bli så kul att följa henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar