torsdag 6 maj 2010

Snäll hund

Är väldigt stolt över min hund som är så enormt lugn och snäll, tror han måste vara sjuk eller nåt, för han brukar aldrig ha en OFF knapp, men han verkar ha skaffat sig det sen han kom hem till västanå.

Idag har jag börjat kratta gården, är väldigt mycket att kratta, och nu kan man inte leja över de till mamma o pappa längre när man inte bor hemma hos dem, haha!

Har även varit o köpt spån och foder som jag ska iväg med till stallet senare och fixa, spåna upp boxarna och hänga upp lite saker jag tog från solänget.

Imorrn eftermiddag kommer Janne och skor om Challe med ny balans, spännande. Sen efter det dyker Hans upp och ska lasta Challe, sen får Tuva kliva på sen beger vi lasset mot Västanå, och det känns riktigt bra.

Ska även passa på att ringa Kent imorgon när jag är inne i staden för att se om jag kan hämta tavlorna, ska hänga nån i stallet då. Challe är min stjärna och det kommer han alltid att vara, än vad han blir för sorts häst (hopp/dressyr/skogsmulle/trav/monté) så kommer han alltid vara stjärnan för mig. Han är min bortskämda stjärna som alltid gör sitt bästa, jag längtar till den dagen jag får se honom in action på banan, då jag aldrig gjort det förr.
Måste träna igång honom hårdare några veckor nu, sen ska Susanne få rida ett jobb med honom och Kevin ska få köra honom är det tänkt, sen får vi se vad det blir.

Jag längtar till lördagmorgon, kunna ta en morgonpromenad till hästarna!

Mathilda <3>



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar