tisdag 4 maj 2010

Peppad

Idag har vart en rätt så bra dag, är på bra humör iaf!

Fick ett samtal med Forsberg som roade sig i Spanien, FUSK! Men han fick mig ännu mer peppad att få Challe till start, så nu vill jag ha hem honom så jag får börja träna hårdare så han sen kan börja gå jobb, jag längtar!
Det känns väldigt roligt att dom som ägt hästen innan bryr sig om den, finns många hästmänniskor här i världen som skänker/säljer bort hästar hit o dit men bryr sig inte ett dugg om vars dom hamnar, det är synd.
Längtar tills den dagen Challe ska gå sitt första jobb, och ska bli kul att höra vad Kent tycker då, nu väntar han bara på om jag får honom tävlingsklar :P
Skulle även få lite tavlor av honom, känns roligt, kan hänga några i stallet.

Har varit på praktiken idag, prismärkt alla nya varor, alltid roligt med nytt.
Skulle haft Janne som skulle sko om Challe till tävlingsskorna, men han lämnade återbud, så hoppas han hinner sko honom denna vecka.

Imorrn kommer min underbara hästpratare ut och ska kolla både Tuva och Challe med kameran sen även se om dom har något att säga, ska bli spännande med Tuva, och om hon får ut nåt av Challe sen senast hon var här.

Hästarna flyttas i helgen och jag längtar, ska bli så underbart att kunna promenera till stallet på mornarna och mysa med myschalle varje morgon. Han är verkligen min klippa, ingen kan ersätta honom, kommer aldrig finnas en häst som han, han har det där lilla extra som gör att man smälter, och att han är min gör det bara ännu bättre. Han är min stjärna i alla lägen.

Zeke bor hemma med oss nu också, mötte upp mamma i stan imorse så fick jag honom, vi ska väl ha honom i en vecka typ, tills nästa tisdag då jag fyller år. För på måndagen ska han fotograferas på Reginas, så det ska bli kul.

Sitter nu o väntar på att Niklas ska komma hem och har ingen aning vars han är, blir middag sen ska vi fixa klart stallet med alla hängare, krubbor osv. Sen blire en långpromenad med Zeke.

Tack o hej så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar