lördag 8 maj 2010

Förvånad

Igår var en dag fullspäckad med saker att göra.

Var först och hälsade på Kent på hans jobb, fick en tavla på Challe sen surrade vi en massa och han verkar se fram emot att se Challe på banan, så det är roligt.
Sen blev det iväg till solänget, Janne kom och skodde Challe, blev nya skor fram, han har haft dom i tävling förut så nu satte jag på dem så han får gå med dem ett tag innan han ska in på banan.
Sen dök Hans upp, han skulle lasta Challe, men där stod jag helt förvånad över att Challe i stort sett bara gick på, och jag var alldeles stum, han var en helt annan häst denna gång. Men istället var det Tuva som tjurade, så Hans fick träna henne lite, medans Challe stod snällt i buret o väntade. Men Tuva gjorde allt tvärtemot vad Hans ville, men till slut klev hon på, och Challe och hon kom bra överens direkt, dom har aldrig träffat varanadra tidigare.

Väl hemma så fick Tuva gå ut först då jag inte känner henne, men då fick Challe mindre panik och han var ute på nån enstaka sekund, hade en känning av detta innan att han mår bäst av att åka själv, så det blir det framöver, han ska inte ha sällskap med sig, isåfall en plutt ponny bara.
Dom fick gå ut i hagarna och jag önskade jag hade en kamera då, Challe sprang runt och var så enormt snygg, stora kliv i lugn trav och ja, han var vacker!

Hans ska komma ut om nån vecka för en grundkurs i horsemanship med Tuva, för det behövs! Sen ska han få lastträna Challe lite med tanke på att han hade så bråttom ut så kan det sitta i lite.

Nu sitter jag på shoppen och jobbar, sen ska jag hem och pyssla på i stallet, tror jag ska ta mig en kortare ridtur på Challe, han är rätt så upp i varv på nya stället så tänkte får han skritta en sväng med mig på ryggen får vi se om han lugnar ner sig. Tuva tänkte jag pröva sitta på imorrn för då kommer Moah upp och hjälper till.

Måste säga att det var underbart att kliva upp imorse och ha så nära till stallet, längtar tills Challe har lugnat ner sig lite bara för nu är han väldigt upp i varv, stod inne i boxen och reste osv, men han är snäll ändå min heffaklump :)

Jag har ju världens bästa pojkvän också som har hjälpt mig i stallet under veckar för att fixa massa saker och hjälpt mig med hagarna, han är bäst<3
Idag blir hans jobb att fixa ström till hagarna.

Ikväll ska vi baka pizza med lite vänner, ska bli skoj. Måste även handla innan jag åker hem eftersom jag fyller år på tisdag så tänkte jag hinna baka lite i helgen också.

Hej så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar