måndag 3 maj 2010

Full rulle

I fredags var det fest här hemma hos oss, blev rätt så mycket folk här, var riktigt trevligt, dock lite småsaker man märkte dagen efter som man mindre bra, men som jag hoppas går att fixa.

Lördag åkte jag o Niklas till Gottne och stannade tills söndag, vi hämtade hö och plockade ner alla hagar, linor o stolpar, sen bar det iväg hem. Pappa följde med så han slog ner alla stoplar till två hagar.

Idag ringde min väckare kl 04:00, var väldigt trött! Åkte först till solänget och la om Challes sår, sen vidare till Gerdal o hämtade släpet, till Söderå o lastade Comet, vidare till gerdal där vi bytte bil och lastade Grace sen bar det iväg till Skellefteå.
Väl i skellefteå mötte Comets ägare oss så lämnade över honom, var en aning jobbigt när han åkte iväg, men blev bäst så.
Grace hade ingen bra dag, var alldeles för laddad och slösade mycket energi på det så hon hade ingen fart till slut.

När jag kom hem så åkte jag o Niklas iväg och drog linor osv till hagarna så nu är dom helt klara, bara strömmen som ska kopplas in. Är väldigt nöjd med hagarna.

Imorrn ska jag möta mamma i stan, ska ta Zeke, vi ska ha honom ca en vecka. Sen ska jag till Solänget, Janne ska sko Challe vid 10, sen sticker jag på praktiken direkt efter, äntligen, har längtat efter att då vara där, har en del att göra.

En eloge till Moah åter igen som sköter hästarna så bra, hon ställer alltid upp när man frågar. Hon är min högra hand.

Nej nu ska vi ha lite myskväll innan det blir att sova, måste ta igen lite sömn inatt.

För er som inte vet så har Niklas rygg läkt väldigt bra, röntgen visade förra veckan att han kan börja ta bort ställningen, så han var riktigt glad! Och från o med idag har han börjat jobba halvtid också, så det är väldigt bra, slipper han sitta hemma hela dagarna.

Älskar min Niklas som är det bästaste jag har, han ställer alltid upp och finns där för mig <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar