tisdag 25 maj 2010

A beautiful day

Eller kanske inte i allas ögon om man tittat ut på vädret idag. Men iaf så mår jag bra, det är mycket planer och tankar i mitt huvud, men allt gör mig på bra humör, än fast jag vet att tiden framöver kräver mycket tid och kraft, men det ska jag orka, vill man så går det!

Idag så avslutade jag min praktik på Båtservice för att imorgon hoppa på en utbildning på sliperiet, ska bli spännande och mycket bra att ha saker i min ryggsäck när jag ska vandra genom livet.

Fick träffa underbara Mimmi idag, var längesen vi umgicks bara vi, har saknat dagarna när vi gick i samma klass osv, men nu är vi snart tillbaka där. En vän som jag aldrig vill tappa, vi kommer bra överens och delar livets meningar.
Blev en fika på UH och en massa surr om hästar, framtid och planer. Påtal om hästsnacket så kom vi in på mycket, så mycket prat om Mr C att jag nästan blev tårögd, att höra Mimmi prata om honom osv, det gör mig rörd, för jag kan inte sätta i ord vad den hästen betyder för mig. Och som Mimmi sa: - Den hästen har berört mig på ett sätt, men jag kan inte förklara hur.
Och det är samma sak för mig, jag kan inte beskriva det i ord, men känslan av att honom vid min sida, veta att han finns där när jag vaknar och går till stallet, det betyder allt för mig.
Det är så mycket med den hästen som gör mig berörd och som kan få mig tårögd. Tanken av att få honom att hålla och få honom till kval är en dröm, och om jag får stå där en dag, då kommer jag vara lycklig, för han och jag tillsammans lyckades kämpa oss dit.

Nej nog surrat om världens bästa häst.

Nu måste jag ut och cykla en sväng innan jag ska till stallet och slå på Challes tappsko så vi kan träna imorgon, även Tuva ska få sig en ridtur imorgon, min stjärna!

Tjing!

1 kommentar:

  1. Det va en helt underbar dag :) Men morgondagen kommer bli bättre! Hoppas det gick bra att leka hovslagare! Kram

    SvaraRadera