söndag 23 maj 2010

Mycket att göra

Har mycket att göra samtidigt som foten säger ifrån så det är lite svårt imellanåt, skulle behövt vara ute på gården 24 timmar i sträck och fixa en massa, jordgubbsland, rabatter, kratta osv. Men har varit ute nån timme nu, nu ska jag vila foten till ett avsnitt av Tre Kronor sen ska jag ut igen.

Ska iväg senare och träna båda hästarna.

Mimmi & Marcus var förbi igår och Mimmi skulle få rida Challe medans jag red Tuva i hagen. Måste säga att jag är väldigt förvånad och väldigt glad över Tuvas beteende och lydnad.
Vi fixade iordning hästarna i hagen, med Tuva har jag gjort det endast 2 ggr, och Challe är inte van, vilket märktes på honom då han vandra runt när Mimmi skulle ta hovar och hon ledde iväg honom en bit där han skulle stå still, men det slutade att han stod bredvid mig, hehe.
Men Tuva däremot, stod som ett ljus, jag kopplade henne i ett grimskaft sen la jag det över hennes hals. Sen kunde jag rykta, tränsa och sadla och hon bara stod, även medans jag gick iväg för att hålla i Challe när Mimmi skulle upp i sadeln stannade hon kvar. Vilket gjorde mig väldigt glad, hon är en klippa den där hästen. Humör har damen, det är det inga tvivel om, men när hon och jag förstår varandra, då fungerar vi verkligen ihop.
För övrigt gick det super att rida, lite små grinig, har inte hittat alla växlar på henne ännu, men hon gjorde inget dumt. Travade till och med en del på henne och det tyckte hon var roligt. Skrittade en bit längs vägen och hon var så duktig, jag är så stolt över henne.

Har en massa planer, får se hur allt löser sig framöver.

Älskar min Niklas <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar