fredag 21 maj 2010

Duktig Hest

Tuva är en stjärna just nu, i förrgår så fick Niklas följa med för att hålla i henne medans jag skulle prova rida henne igen, men jag sadlade o tränsade i hagen sen höll jag själv i henne med tyglarna och hoppade upp och la mig över hennes rygg, ingen reaktion blev det. Så då hoppade jag upp i sadeln och ingen reaktion då heller, hon stod alldeles stilla! :) Så vi tog oss en skrittur i hagen, hoppade av och upp flera ggr för att hon ska lära sig sånt, och det var inga problem, hon gjorde inga dumheter alls, är riktigt nöjd över henne.

Idag ska jag o Niklas till Söderå så hinner ej rida idag, men imorgon ska jag både rida Challe och Tuva, Tuva får gå ett pass till i hagen tills vi känner varandra lite mer.

Var även och började med beteshagarna igår, gör två stycken, blir riktigt bra. Placerade ut alla stolpar osv.
Nu är det skyddet som ska hämtas i Söderå ikväll, och sen ska isolatorer upp och linor dras.

Om ca 2 veckor hoppas jag kunna genomföra det första, återstår sen att se hur foten tar de, men jag håller tummarna, för jag tänker kämpa mig tillbaka.

Hej då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar