måndag 10 maj 2010

Bestämd dam

Igår kom Moah upp och jag skulle börja inridningen av Tuva, och en sak är jag säker på, humör finns det i damen så det räcker o blir över.
Efter ett tag gick hon med på att jag låg på ryggen och Moah gick med henne, sen efter ett tag blev det protest med att ställa sig lite på bakbenen och "skrika" som ett sto gör, hehe.. Då fick jag träna lite horsemanship med henne, gå undan för tryck osv, efter ett tag kunde jag ligga på hennes rygg igen, då gick vi in.
Så nu ska jag träna lite NH övningar nån dag innan jag fortsätter med att ligga på hennes rygg, hon behöver lite sån träning för att förstå vem ledaren är, då blir nog allt bra.

Challe ska tränas igång också, han var jag ute på en skrittur med i förrgår, det tyckte han var roligt, mycket nytt att se, och nu har han lugnat ner sig efter flytten också, nu är han sitt gamla goa Challe :)

Imorn fyller man år så då blir det väl en del folk här på kvällen. Ska ta o vila lite nu pgr av foten, sen ska jag städa, plantera om blommor, kratta lite, sen ska jag till stallet och kratta lite och pyssla om hästarna, tänkte tömköra Tuva om jag har tid.

Måste ta och skriva en träningsplanering för båda hästarna, så man har lite mål att gå efter :)

I eftermiddag ska Zeke på Reginas zoohörna och fotograferas, spännande.

Älskar min Niklas <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar