onsdag 12 maj 2010

Födelsedag

Ja igår fyllde man år! Ida kom hit på eftermiddagen för lite fika sen fotograferade vi Challe, härjade med han lite i hagen och det tyckte han var roligt, min lilla mongohäst. Fick en fin blomma av Ida också!:)

På kvällen dök Pappa, mormor o farmor upp, mamma låg hemma i magsjuka. Fick bra presenter där också, en mixer, krukor osv att ha ute, perfekt!
Av Niklas fick jag en stor o super fin bukett, en popcornmaskin, salt o peppar "kvarn" eller va det kallas o en sockerskål, plus att vi ska gå ut o äta nån dag :) Han är bäst <3

På kvällen när jag tog in hästarna så fick Tuva gå in först, sen tänte jag att jag skulle leka lite med Challe i hagen. Så jag prövade han lite allmänt i hagen på olika saker, och det roliga var att än vad jag gjorde så gjorde han samma sak. Tänker på en film där jag sett då en man springer med sin häst o hästen härmar honom, nu gick det inte fullt lika bra men ska träna vidare på detta, var riktigt roligt.
Sprang jag så sprang han, tvärnita jag så tvärnita Challe, backade jag, backade honom, han följde mig på volter och allt möjligt, avslutade med att han fick leka av sig lite i galopp och studsa på bakbenen som han tycker är så roligt ;)

Imorse vid utsläppet så funderade jag på om Challe blitt hingst... Han går alltid ut först, sen brukar han gnägga nån enstaka gång efter Tuva, tills hon kommer ut då är det lugnt. Men när jag o Tuva var påväg ut så står han o tittar ner mot lägdan/ån och skriker rätt ut som en hingst, flera ggr efter varan! Sen reser han på bakbenen och härjar runt, och jag kunde inte annat än skratta. Han slutade inte när Tuva kom heller utan fortsatte skrika. När jag släppt ut Tuva så gick jag till honom, då lugnade han ner sig.
Synd man inte hade en kamerna med sig imorse, han var ruskigt snygg.

Jag har en knäpp häst :P

Ikväll kommer svärföräldrar hit, mamma kommer i slutet på veckan och bror och Sonja ska även dyka upp så fort dom får tillbaka bilen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar