lördag 15 maj 2010

Härligt väder

Gud så härligt väder det är ute idag! Började dagen med att släppa ut hästarna, sen rensade jag upp gamla morötter och potatis ut ett trädgårdsland som dom tidigare ägarna hade. Som vi nu ska ta bort hel och så igen. Sen har jag krattat upp mot skogskanten, så himla mycket ris och löv som dom inte tagit bort förut, finns mycket att göra på baksidan.

Ikväll blir det byfestm trevligt trevligt :) Linda, Stefan & Tobbe kommer hit och vi ska käka kl 16, innan vi ska vidare till Mackan för förfest innan vi drar vidare till treklövern.

Challe fortsätter hingsta sig på morgonen, han är lite knäpp, haha! Igår kväll vid insläpp så började han hingsta sig då också. Jag bara skrattar, han är väldigt snygg när han håller på att stå på bakbenen, härjar runt i skriker som en galning. Så länge han håller på så i hagen så bryr det mig inte, han verkar trivas bra iaf, det är det viktigaste! :)
Var ute på en långtur igår igen, han är en stjärna som alltid, man kan verkligen lita på honom.

Tränade Tuva lite igår också, longerade och tömkörde henne lite grand, hon har sina tjuriga knep, men då är jag snäppet tjurigare för jag ger mig inte, och när det gäller Tuva så får man inte ge sig.

Nej nu ska jag dammsuga sen kratta lite innan jag måste fixa klart stallet för kvällen

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar