måndag 12 april 2010

Lite sömn

Natten tills idag har varit dåligt, lite sömn och mycket värk. Vaknade sedan kl 06:00 och låg vaken ändå tills 08:00 då jag klev upp, värken gjorde sig påmind hela tiden. Åkte på stallet och släppte ut världens bästa Challe sen så åkte jag hem och sov lite.

Helgen som varit har varit bra och härlig.
Fredag blev vi bjuden på middag hos Niklas bror och sambo, var riktigt trevligt.
Lördagen så tillbringade jag halva dagen på stallet, var provlopp osv. Skulle rida men Challe var alldeles för upp i varv av "travlivet" så jag avstod och tyckte jag gjorde rätt. Har tagit åt mig så mycket av det hästprataren sa senast, så jag håller ett vaksamt på hans signaler och humör.
Eftersom när jag tog in honom vid lunch för att rida och när det var så mycket hästar på stallbacken och banan, plus att högtalarsystemen var igång, då blev han laddad och var nära att slå huvudet in i stallet eftersom han stod halvt på bakbenen och studsade in.
Kvällen blev det bara mys, först tacos sen var vi bara hemma och såg film, så skönt. Hade en underbar ängel Erica som tog in Challe, du är guld värd.

Söndagen blev det stallet, och då skulle Erica rida ca 11 så då hängde jag på. Blev en perfekt tur, skritt och trav blandat med backträning, första gången jag fick han svettig :) Och även idag var Erica snäll o tog hand om Challe på kvällen, vet inte vad jag skulle gjort utan henne.

Idag blev det mycket mys med Challe imorse, och Erica fick vara min dräng ikväll, och det värmer lika mycket varje gång att hon kan ta in honom. Nu måste jag komma på nåt bra att ge henne :) För mig betyder det otroligt mycket att ha henne som kan släppa in honom, guld värt i mina ögon, så hon är värd nåt bra, måste bara komma på vad.
Imorgon ska vi ta en ridtur efter jag slutat praktiken, blir en lugn tur, längtar!

För övrigt så hade min häst lite damp igår när vi red ut. Ponnyerna hade träning på banan så högtalarsystemen var igång, vilket han väl märkt. Gick bra tills vi skrittade ut på rakbanan, där blev han nervig och hade ingen koll alls på benen, utan for och studsade överallt. Men jag vet vilken underbar kille han är innerst inne så jag vet att han inte gör något dumt. Efter ett tag lugnade han ner sig och sen skötte han sig kanon hela ridturen, låg på lagomt när vi travade bredvid Erica o Viola.

På söndag ska jag o Sandra till Sundsvall, Sandra ska rida Pärlan i ett montélopp och det vill jag inte missa. Sen så kanske Niklas ska följa med så ska vi ta en dag på Ikea för vi har en hel del vi behöver inhandla därifrån.

På torsdag kommer en tjej och ska hälsa på Challe och provrida, känns riktigt bra faktiskt. Hoppas dom trivs ihop så har jag lite hjälp, vilket betyder mycket. Verkar vara en trevlig tjej. När det gäller Challe måste jag verkligen kunna lita på den jag släpper iväg honom med då jag är noga med hans träning med tanke på hans tidigare skada.

Er som inte vet så har vi skaffat två kaniner, ska knäppa kort på dem någon dag. Två honor som heter Bruno (som Niklas har döpt) och Skruttn (som jag har döpt), dom är riktigt mysiga. Nu har dom en mindre bur som står i garaget, men vi ska börja bygga en stor utebur som dom ska få vara i sen.

Jag har många frågor i mitt huvud, när en verkar ha löst sig så styper det i något annat, ibland känns allt bara krångligt. Jag har fortfarande en sak i bakhuvudet, det var nära, men jag vågade inte ta upp telefonen och slå numret, jag klarar inte av att tappa honom.
Om jag en dag opererar foten så behöver jag honom, han kommer vara min motivation för att kämpa mig tillbaka, utan honom skulle jag inte orka det.

Väntar på svar om sommarjobb också, vill veta hur det blir, har sökt Hägglunds, vore bra om man fick där, fast då kommer jag bo i Söderå på veckorna och hemma i Västanå helger, vilket känns riktigt tråkigt, men jag tjänar mest på att göra så. Och då kommer Challe bo i Gottne under tiden jag är på Hägglunds också. Men vi får se hur sommaren blir.

Jag har en dröm, jag har ett mål, jag tänker inte ge upp, nu ska jag gå in i detta helhjärtat. Jag vet inte alls om det kommer gå, men det får tiden utvisa, men jag håller alla tummar.

Hej så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar