måndag 19 april 2010

Känns som om det var längesen jag skrev här och har väl hänt en del under denna vecka som varit.

Det bästa som jag är så lycklig och glad över är att jag hittat stallplats ca 1km hemifrån hos en familj som för många många år sen hade travhästar. Dom hade ett stall med två boxar och en mindre ponnybox, sen utrymme för hö och spån plus selkammare och två lagomt stora vinterhagar, hur bra som helst är det!
Bete har jag hos Niklas föräldar så det är bara leda dem dit när jag vill släppa dem där.
Så nu är det mycket som ska börjas planeras, stallet var fullt av saker som dom skulle börja rensa, så ska hjälpa dem med det denna vecka. Sen så har jag sagt upp stallplatsen på änget, har Maj ut, men hoppas kunna flytta tidigare för Challes skull.
Måste planera för att hämta hem en massa hö, en massa spån och alla saker, ta ner alla hagar i Söderå o bygga nya här. Har idag skickat iväg en order till Börjes med massor av saker som behövs.

Jag o Niklas var även i Sundsvall igår, Sandra åkte även med, hon skulle rida Pärlan i ett montélopp så det passade vi på att se, gick super bra, hon var så duktig min dräng :)
På ikea inhandlades det en massa saker, en tvbänk sen en hel del saker till köket osv, på hööks hittade jag ett nytt schabrak + en pad, extra grimmor och boxskyltar till nya stallet.
På Bauhaus blev det blommor och krukor osv för alla uteblommor osv, så i sommar ska det bli fint här.

Idag blev jag hemma från praktiken då min fot inte gillade gårdagen med mycket gå. Har planterat om blommorna och hängt ut dem på bron, även planterat några i en korg jag köpte, måste bara förbi Åhlens o köpa en sten som står välkommen på, passar perfekt i korgen :)
Ska väl snart laga middag innan jag beger mig mot staden för att köpa spån sen fixa kväll för Challe.

Hej då för ett tag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar