söndag 4 april 2010

Glad Påsk

Får man väl säga till er alla som följer min blogg.

Första veckan på praktiken är avklarad och jag har haft riktigt kul, längtar tills tisdag då jag ska dit igen, var jobbigt att va ledig så många dagar över påsk. Det finns så mycket att göra där så man vill inte åka hem, men vill bara bli klar med allt.

I fredags åkte vi till Söderå och bakade Pizza, blev kvar till lördagen och passade då på att ta hem lite saker när vi ändå hade plats över i bilen, även Zeke följde med.
Han har bott i Västanå sen torsdags då han fick träffa en liten brud, Betsy, på solänget. Han har skött sig riktigt bra, vi har gått våra långa promenader och han är riktigt duktig på att gå en "kontrollerad" promenad, han är min pärla.
Även imorse när jag gick min morgonpromenad så visste han att så fort jag sa stanna så ska han sitta, jag bara älskar min hund:)
Men han gillar inte den irreterande tratten han har runt huvudet, han har fått ett väldigt litet sår på magen (troligast katten Kasper som är boven), och när han är där o slickar så rivs de upp och det blöder väldigt mycket, så nu får han gå med tratt till o med tisdag, är det inte bättre då så ska vi åka med honom till veterinärkliniken i Domsjö om de är så att man måste sy de där lilla, för det ligger nog precis vid nåt blodkärl eftersom det kommer så himla mycket blod när det rivs upp.

Igår så var vi bjuden på påskbuffé hos svärföräldrarna, en super god buffé sen hade Lovisa gjort en supergod efterrätt :)

Idag så har vi också en bra dag då mamma, pappa o Kenta kommer hit och tar med sig vildsvinskött som dom ska grilla, så då slipper vi laga nån mat idag också, perfekt.
Och nu börjar solen titta fram också, imorse när jag åkte på solänget så var det absolut ingen sol alls, bara dis o moln.

hej då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar