onsdag 3 mars 2010

Planering

Känns som om jag har miljoner saker som snurrar i mitt huvud just nu, känns som om jag går på helspänn och att allt en dag kommer att rasa och jag kommer att tappa allt. En aning läskigt, JA!

Jag hade önskat att dygnet hade fler timmar, för det finns så mycket jag vill hinna med. Så många vänner jag vill hinna träffa och umgås med, så mycket saker jag vill hinna med, men som jag aldrig har tid till, eller tar mig tid till? Men om jag skulle ta mig tid, då är det någon annat som slinker efter.

Jag planerar o planerar och försöker få allt att gå runt men vet ändå inte hur jag ska lyckas med allt, så att alla blir nöjda och glada.

När jag redan har häcken full av saker, hur ska man då få plats med mer? Och jag är så rädd för att göra minsta lilla felsteg och tappa något.

Mina vänner betyder mycket, trots att de känns som om jag glidit ifrån en del, den senaste tiden, man träffas nån gång, men inte mer, pratar sällan och man vet knappt vad den andra gör och hur den mår.

Finns en viss person som alltid betytt mycket sen du klev in i mitt liv när du var liten, jag har sen dess funnits vid din sida och för varje år som gått har vi kommit varandra allt närmare och jag har hjälpt dig mer och mer. I dagsläget känns det som om vi går åt varsitt håll och att vi knappt känner varandra längre, och det gör ont i mitt hjärta. Du har vart den personen som alltid fått mig att skratta, tillsammans har vi lärt varandra att kämpa och inte ge upp. Det känns varje dag att du inte finns i mitt liv som förr, gnistan inom mig brinner inte som förr, jag har tappat det mycket, jag har tappat dig mycket. Jag är bara rädd att tappa dig helt.

Imorrn är det iaf torsdag och jag är betydligt piggare idag så imorrn ska jag till skolan, punkt slut! Blir först änget o släppa ut Mr C sen vidaret till skolan, efter skolan drar jag och Mimmi till stallet igen, hoppas på bra väder, ska Mimmi fota lite och jag ska ÄNTLIGEN rida Charles, guud så jag längtar! Efter stallet så blir det hockey, och jag ska se till att få en bild på Mr C signerad av Mr Foppa! Sen blire raka vägen hem till favorit Niklas, en perfekt torsdag! Får umgås med dom bästa och som jag blir glad av att umgås med.
Hockey - Charles - Mimmi - Niklas, det kan int bli bättre!

I helgen då? Tänkte åka på trav på fredag med Grace tills det stöp i att det var lunchtrav, så då är det skola för mig. Men istället så vet jag att då drar jag på stallet efter skolan och rider ut på Charles, perfekt! Kvällen lär spenderas med Niklas:)

På måndag blir det Umeå med mamsen, känns bra och ska se om jag kan få ett intyg av läkaren där, så man har en chans att kunna jobba utan att det ska göra ont jämt?!

Jag försöker tänka framåt, men allt står still. Jag vill ha nåt att bita i, nåt att lägga energi på. Fast hallå?! Nyss satt jag och skrev att jag hade för lite tid, haha!

Nej dags att försöka återgå till "livet" och göra nåt vettigt. Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar