tisdag 2 mars 2010

Jag fick en ängel

Jag har världens mysigaste och underbaraste häst, Charles De Gaulle! Jag är så lycklig att få äga denna klippa till "jumbo jet" som han kallas till vardags nu. Går inte att beskriva i ord, han måste upplevas på plats för att man ska förstå vilken häst han är. Han har ögon som gör att man smälter.

Jag har aldrig lämnat bort Mr C till någon annan, Mimmi är den första, jag är så rädd om honom, men jag vet att Mimmi tar hand om älskade Charles, han är guld värd i mina ögon. Ingen kommer någonsin kunna ersätta hans plats i mitt hjärta.

Igår var det jag som hade insläpp och när jag var påväg ner mot hagen så ropade jag på honom, vad fick jag till svar? Jo en härlig gnäggning och han stod snäll o väntade vid grinden för att komma in.
Pelle var även och skodde honom igår så nu har han nya dojjor, så nu ska jag bara se till att bli frisk så han kan börja tränas.
Han lever i himmelriket just nu eftersom han borstas varje kväll när han tas in från hagen, och han bara myser när han pysslar om honom.

Själv är jag väldigt less på att vara förkyld, har inte alls tid med det. Hamnar efter i skolan och vill börja träna Challe också.
På torsdag spelar Modo hemma match och jag har såklart läst att Foppa sitter i fanscorner efterår, det ska jag INTE gå miste om kan jag lova! :)

Nej nu ska jag kanske leta fram dammsugaren sen åka till staden för att hämta Niklas på jobbet, sen vidare till stallet för att fixa kväll åt Mr C, sen hemåt och då ska Niklas o Pappa fixa med vattenpumpen så vi får vatten ikväll, ÄNTLIGEN! En dusch ikväll är efterlängtad!
Ska även mocka ur båda boxarna och spåna nytt för småttingarna, ska flörta med Niklas lite om hjälp då min förkylning inte vill att jag ska anstränga mig, men har man djur så måste dom skötas än om man är sjuk.

Ha en bra tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar