söndag 28 februari 2010

Vilken helg!

Fredag: Mimmi och jag var på Solänget efter skolan och donade på lite med diverse saker sen åkte vi hem till mig där det blev middag sen lugn kväll med film och lite gott innan det var dags att sova. Kände på mig att en rejäl förkylning var påväg... suck!

Lördag: Vaknade innan väckaren, väldigt trött då jag legat vaken stor del av natten pgr av förkylning.. Mimmi och jag spenderade hela förmiddagen med att lasta Challe men vi fick ge upp, fanns int en möjlighet att få på honom, är ju trots allt ett halvår sen han åkte och det Hans hjälpte mig med då sitter inte lika färskt i huvudet idag.
Så vi drog på Solänget utan häst men med alla saker istället och fixade klart allt i selkammaren osv.
Jag skulle egentligen på hockey sen på krogen men jag var så enormt slut i kroppen pgr av förkylning som brytit ut så jag bestämde mig för att vara hemma.. La mig i sängen vid 5 tiden, somnade runt 9 sen låg jag tills 9 idag, helt slut på...

Idag vid 12 tiden så kom Hans upp till Söderå, hade lånat grannens bil med fyrhjulsdrift och hans bur för lastträning. Hans satte mera press på Challe denna gång än förra gången och efter en timme var han på, så härligt! Så då var grannen så snäll och skjutsade ner honom till SÄ.
Eftermiddagen har gått åt till att jag och Mimmi har skottat en del av hans hage som det var MYCKET SNÖ i!! Sen har vi borstat honom och allmänt pysslat på i stallet.
Känns riktigt skönt att han är på plats och att jag o Mimmi kan påbörja vårat projekt:)
Jag har verkligen funnit en bra vän som jag vet att jag kan lita på! Du är guld värd Mimmi!

Kom till Niklas för ett tag sen, slängde mig in i duschen och det var sååå sköönt! Aldrig har det varit så skönt att duscha någon gång, vi blev ju utan vatten hemma i Söderå igår så man har känt sig handikappad. Så duschen idag var efterlängtad!

Imorrn är det Mimmi som släpper ut Challe, och jag ska dit på eftermiddagen då Pelle ska sko så jag sköter kvällsgörat!

Vill bli frisk nu!!

Hej då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar