onsdag 10 mars 2010

En vanlig dag

Fast med tråkigt väder dock... Åkte från Västanå imorse för att släppa ut Mr C och der bara regnade, väl i stan såg vädret bättre ut men tvekade på sol idag så Challe fick regntäcke på sig ändå och tur va de så han inte gick näck i detta tråkiga väder.
Som vanligt är han super mysig på morgonen, fast måste dock stänga av vattenkoppen. När han kom till solänget så fick han bara hink på 20 l och det dricker han upp på en natt, och han leker väldigt mkt med vattnet, så häromdagarna satte jag på vattenkoppen, men imorse så var det BLÖTT i hans box så nu får killen min nöja sig med vattenhink då han ska leka så mycket, han får skylla sig själv!

Igår var grannen och körde in en ny höbal i hagen till Comet och Abbe. Istället för att ta in dem så knöt jag fast det i vardera träd bara, Abbe står som ett ljus men Comet hade inte riktigt tid med det, haha. Han gick runt runt trädet tills grimskaftet lossnat, fast han insåg inte själv att han kunde gå iväg, dumma djur, haha!
När grannen kom in med traktorn och balen i hagen såg Comet skeptisk ut, så jag tog med han upp till traktorn så han fick stå där, och han blev då väldigt lugn.

Igår åkte jag till Niklas, vi gjorde pannkakor och det var riktigt gott, var längesen jag käka pannkisar. Sen blev det en lugn kväll, löste korsord som den korsordsnörd jag är ;)

Idag ska jag och min kompanjon Mimmi på ett litet "möte", jag har även beställt en bok idag som kan vara bra.

Jag funderar ibland på hur man ska hinna med allt i livet, jag har kompisar som jag så gärna vill umgås med men när ska jag hinna med det då jag knappt hinner med mig själv ibland?
Men nästa helg när jag är "pojkvänsfri" på lördag så ska jag tillbringa kvällen i Bredbyn hos Emilie & Ola :D Har inte vart där sen nyår så det är dags att ta sig dit nu.

Nej dags att göra lite vettigt. Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar