torsdag 11 mars 2010

Ingen rubrik

Idag är en helt vanlig dag, när jag åkte hemifrån imorse var jag helt inställd på att jag hade utsläpp av Mr C, så jag körde mot Solänget. När jag nästan var där kollade jag i almenackan och såg att det var ju Mimmi som hade utsläpp. Men jag hade en känsla av att hon var sjuk idag då hon inte varit pigg denna vecka, så jag svängde in till stallet och Challe stod inne så ja släppte ut honom, så Mimmi slapp bry sig i honom. Bättre du stannar hemma nu och kurerar dig :)

Mitt i detta bloggandet fick jag veta att jag ska på travgalan också, var ett tag sen jag var där. Drängen hörde nyss av sig och ska få pris på travgalan, så självklart måste hon åka dit, och jag förstår att hon inte vill åka ensam, så för min del så skippar jag hockeyn (trott eller ej) men har trots allt inte umgåtts med drängen så mycket på slutet så känner att hon är värd lite tid också. Och klart hon måste åka dit och få sitt pris, självklart! Så lördagkvälls tillägnas Sandra! :) Sen har jag fått med mig min kompanjon Mimmi också, kommer bli dunderkul :D

Idag efter skolan ska jag till Solänget och rida Challe. Längtar tills man får börja trava på honom. Men ska skritta denna vecka plus nästa vecka, sen ska jag börja lägga in lite travsträckor. Sakta men säkert ska han komma tillbaka. Min älskade Charles. Världens mysigaste häst, och den bästa.

Ett stort plus till Mimmi, hon sköter Challe med stort hjärta! Hon är en person jag vet skulle passa perfekt ihop med Challe om jag själv inte skulle ha honom, jag är rädd om honom. Men Mimmi och Challe passar perfekt ihop. Jag kan alltid vara lugn och lita på Mimmi. Du är bäst vännen:)

Nej dags att plugga Naturkunskap, ha en bra torsdag allihopa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar