tisdag 23 mars 2010

Adjö o välkommen

Jag säger hej då till mina underbara vänner och fantastiska lärare på FUB, har haft enormt roligt tiden som varit, men nu slutar jag tidigare än planerat pgr av foten. Den har förstört så mycket så inspirationen till att orka fortsätta med plugget har försvunnit, så då tar jag ett break.
Och på måndag börjar jag praktik hos moster i Köpmanholmen på båtföretaget. Ska i huvudsak jobba i butiken och på kontoret, men lär väl bli lite båtar också. Känns riktigt roligt, blir nog bra för foten då jag får stå o sitta som jag vill, det som passar. Vill ha måndag nu!

Har ju även krånglat lite med försäkringskassan och arbetsförmedlingen. Som jag fattar försäkringskassans hemsida har jag rätt till mer ersättning än normalt pgr av min fot, men enligt af har jag inte det. Tack o lov så ringde försäkringskassan mig igår och gick igenom allt, och jag har rätt till mer ersättning :) Känns riktigt bra! Och jag har inte så länge kvar tills jag får ännu mer ersättning, då jag varit med i 12 månader har jag rätt till mer.

Och har faktiskt hänt nåt mer roligt i mitt liv, blev lite hastigt bestämt osv men känns bra. Men avslöjar inget, håller det hemligt ett tag till.

Har förresten pajat min mobil idag, måste fixa en ny imorrn hoppas jag, hittat en bra.
Morgondagen blir annars lugn, ska på af sen på skolan och föra över mina arbeten osv. Sen blire hem till Niklas o ta det lugnt.
I helgen ska vi åka o kolla på skotertävling i åsbacken på söndag, lördag funderar vi på att åka hem till Söderå och stanna tills söndag.

Nej dags att göra nån nytta, ska torka alla hyllor i kyl/skafferi, sen dammsuga hela nedervåningen osv.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar