onsdag 24 februari 2010

Zeké


Min hund mår inte bra

Redan igår märkte pappa och jag att han var hängig, så idag på förmiddagen åkte pappa till veterinären för vi trodde han var uttorkad.
Men tydligen så var han inte uttorkad, bara lite men inte mycket alls. Men han sprutade in vätska under skinnet. Han tryckte och kände igenom kroppen men hittade inget annat fel.

När jag kom hem från skolan märkte jag direkt att han inte var pigg alls. Han klev inte ens upp och hälsade på mig när jag kom hem, och dom som känner honom vet hur GLAD OCH TOKIG han blir när man kommer in genom dörren.
Men nu ligger han ner 90% av tiden, skakar och hans blick ser så ledsen ut.

Han har ont någonstans, men vi vet inte vars. Jag lyfte upp honom och då tjöt han rätt ut.
Vi avvaktar och ser om han blir bättre annars får man besöka veterinär igen.

Gillar inte att se mina djur ha ont, känner mig hjälplös.
Jag är så van vid den glada och livliga Zeké, men nu ligger han bara ner och vill inte alls vara social och umgås.

Stackars Zeké.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar