torsdag 11 februari 2010

What a great life

Jag älskar mitt liv!

Har idag tagit min första ridtur sen julafton på Charles och what a horse!
Fråga mig inte varför det varit så lång vila.. Han har betett sig lite konstigt så därför har han fått vara lite för sig själv och har bara pysslat om honom, sen är det lite andra saker som gått före senaste veckorna så han har fått goa sig med massa hö.
Men senaste tiden har jag inte kunnat undgå hans blick till mig varje gång jag kommit ner till hagen för att ta in Comet, och lika dåligt samvete har jag haft varje gång jag gått därifrån.

Idag slog jag slag i saken och bestämde mig för att ta en tur, trots att han är barfota men det var absolut inget problem i detta vägunderlag.
Och min Charles måste vara världens underbaraste häst <3 Har vilat så länge, men skrittar i ökad skritt på lång tygel genom skogen, förutom uppförsbackarna där han gärna ville öka, men ack nej det får han icke!
När vi var påväg hem så gena jag över lägdan så han fick skritta i djupsnö vilket han verkade älska, så detta blir det mer av framöver. Har nu fått tillbaka all motivation så nu är jag tillbaka på Charles rygg och vi får se vars det bär, hopp/dressyrhäst eller montéhäst? Den frågan överlåter jag till framtiden, en sak vet jag, att än vad han blir så kommer han alltid stanna hos mig, än om han så skulle bli en skogsmulle och sällskapshäst, han är min, bara min!

Längtar till den dagen jag kan släppa iväg honom i galopp genom skogen, har hittils aldrig tagit ett galoppsteg på honom, och bästa är ju att börja träna fattning i backe, men då jag inte springer med honom i backe så vet jag inte hur jag ska göra, vi får se hur det slutar!

Jag har dom två bästa killarna i mitt liv, Niklas & Charles <3 Utan dem vore jag inget!

Imorrn blire skolan, sen efter det ska jag hem och packa lite osv, ska se om jag tar ut Challe på en skrittur på lägdan i snön, är väldigt sugen på de. Senare på kvällen drar jag o Zeke till Niklas och överlämnar gården till Sandra som sköter hästar o hundarna, TACK!

Blir tårögd av att tänka tillbaka på din säsong 2009, det var verkligen ditt år och vilken kämpe du var! Du kämpade dig från botten till toppen och vilka prestationer!

Tjing så länge!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar