måndag 8 februari 2010

Kanon helg

Helgen har varit underbar då jag har fått tillbringa den med den bästa av alla, Niklas!

I fredagskväll åkte jag och Zeke till Niklas, blev en lugn kväll och var mest förvånad över att Zeke var så lugn.
Lördagen var det mycket krångel för Niklas del med snöslungan osv, han hade massor av saker att göra innan vi skulle åka hem till mig runt 14.. Men då jag inte gjorde mycket vettigt så hjälpte jag till att skotta gårdsplanen osv så gjorde jag något bra iaf! hehe..
Lördagskvällen spenderade vi först hos Stefan med trevligt folk innan vi åkte ner på Harrys, och där var det mycket folk, runt kl 01:00 gick vi till Max sen kom Ida o hämtade oss. Harrys hade flyttat på dansgolvet och det blev så himla trångt så allihopa var nöjda när klockan blev 01.00.
Men hade en super trevlig folk men trevligt sällskap, det kunde inte bli bättre, tack allihopa!

Söndagen var en lugn dag med underbart väder, först såg jag o Niklas melodifestivalen sen bestämde vi oss för att vara ute när det var så fint väder. Så vi delade av ponnyernas hage eftersom Challe skulle få halva. Challe o Comet var inne i stallet och Abbe var kvar ute i hagen. Så medans vi står där och ska skruva isolatorer så är Niklas SÅ SMART och skakar till trädet UTAN ATT SÄGA TILL, så han själv går åt sidan och jag och Abbe står kvar, FULLA med snö!! Fast jag fick mig ett rejält gott skratt för Abbe såg ut som ett snömonster, hahaha!

Sen släppte vi in Challe i hans halva och Comet o Abbe fick gå i deras halva och det gick kanon, Comet var och hälsade på Challe flera ggr!
Sen kom Livia och skulle rida Abbe och det är lika roligt varje gång, Abbe drog sig mot en snödriva och la sig typ mot den, och Livia släppte typ allt och när Abbe ställer sig upp helt igen så sitter Livia i snöhögen och skrattar för fulla muggar, hon kunde inte förstå varför Abbe ville att hon skulle sitta i drivan, hehe!

Söndagskvällen blev en ren söndagsmys! Först blev det middag - kyckling, ris, currysås och sallad. Till efterätt hade vi gjort marängswisch, super gott! Senare på kvällen så dippade vi grönsaker, blev en kanonkväll!

Jag vill att allt ska vara som förr, för jag mådde enormt bra. Men som sagt, jag hoppas du förstår, men saker och ting ändras med tiden och det kan inte alltid vara som det en gång var. Du hade ett kanonår, ta vara på dem minnena, men inget är slut, det börjar snart igen. Jag kommer aldrig överge dig, men jag hoppas du kan se allt från min sida också.

Ska till vårdcentralen denna vecka, måste kolla om det var imorrn eller på onsdag. Och måste leta reda på papperet från Umeå sjukhus, ska dit i början på Mars.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar