fredag 5 februari 2010

Har nyss staplat mig ut och mata alla djur med en fot som inte alls går min väg, igen!
Challe stod där och kolla på mig som snäll ta in mig så rider vi en sväng, gör nästan ont i mitt hjärta när han tittar på mig sådär, hans blick!
Men på söndag är Niklas här och då planerar vi att låta han jobba en tur, blir tömkörning i skogen eller i djupsnön, eller så ska Niklas få åka pulka bakom Challe medans jag rider, deni!

Så nu ska snart Challe vara igång igen, måste ju se om han håller, men dock går han barfota än, vill ringa hovslagaren men vill ändå vänta tills ja släppt ihop han med Comet, men jag måste ringa han idag, för det var ett tag sen han blev skodd nu.

Känns fortfarande konstig inom mig, det kändes rejält igår att höra de, jag mådde dåligt länge. Jag har försökt i alla lägen att finnas där för dig, igår kändes de som om att jag inte var viktig alls längre och att en hjälpande hand till mig bara var jobbigt för dig. Svårt att säga mer, men det kändes rakt in.

Sen min pratstund med Ida igår om att flytta hemifrån så drar det ännu mer i fingrarna, sen jag flyttade från Sundsvall var det de enda jag tänkte på, sen blev de lite lugnt ett tag men nu är allt tillbaka, gud så underbart det hade varit att slippa bo hemma. Men tanken är ju om man nu skulle komma in på högskola så har man ju från o med nu 4 år framåt med plugg... Där rök min chans att ha nåt eget eftersom man lever inte på många kronor i månaden när man pluggar, suck!

Ska iaf till Niklas ikväll, och eftersom det inte är nån hemma så då får Zeke lov att följa med. Måste förbi djurmagazinet och köpa en hundbädd o en leksak som han kan ha där, för det blir nog inte sista gången. Hästarna får massor av hö så dom klarar sig tills imorrn eftermiddag då ja o Niklas kommer hem! Ska höra med kusin om han vill ge Bessy o Leija mat imorrn på morgon, så de löser sig nog till slut.

En positiv sak med att flytta hemifrån och att få ta Zeke med sig är att jag får TRÄNA min EGEN hund med MINA regler, här hemma är det omöjligt.. För pappa får han göra en sak, för mamma en annan, farmor skämmer bort han vilket hon INTE får, men men... Och sen sätter jag mina regler för att få en lugn och lydig hund, tror ni det funkar? Nej!! Blir ju bara fel mot Zeke, så all sån träning har jag lagt ner nu, orkar inte hålla på, tappar motivationen när allt bara skiter sig... Vilket är synd, Zeke kan om han får träning, men just nu ligger allt i graven...

Jag har alltid ställt upp till 110% och lite till, framförallt förra året, och du var du i stora drag nummer 1, men livet går vidare och det finns andra saker jag måste prioritera nu, och det hoppas jag du förstår. Jag kommer aldrig att sätta dig åt sidan, men jag kan aldrig finnas där som förra året, för då gjorde jag i princip allt, det går tyvärr inte längre.
Vill du nåt så måste du fråga, jag kan inte läsa tankar. Du är viktig för mig, som min lillasyster. Men som sagt, allting kan inte alltid vara densamma.


För övrigt så är min ponnyplutt Comet underbar, nu kommer han i hagen och vill hälsa och gärna gnaga lite på skorna, vilken skillnad sen jag fick honom!

Nej dags att äta lite frukost kanske!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar