tisdag 12 januari 2010

Solen skiner

Gud vilken härlig dag med solen som skiner och varmt och skönt är det ute.
Vaknade halv 8 imorse och kollade ut genom fönstret ner mot hagen, var ju fortfarande mörkt ute, men det såg ut som en häst stod utanför hagen mot hundgården, första tanken var att shit om båda är utanför, så det var bara hoppa i dojjorna och traska ner, tog med mig vatten också, men där stod dom båda två i hagen och mumsade hö, SKÖNT!
Drog av täcket på Challe idag så han fick gå näck, vilket han nog uppskattade väldigt mkt! Roligt att göra honom glad.

Ska strax ta o bege mig ut, första tjejen kommer kl 14:00 och den andra 15:30. Första turen så ska Challe få hänga med i grimskaft så han får röra lite på sig.

Satt precis och spanade i nya Hööks katalogen som kom igår, mycket fint! Ska nog åka förbi där när jag och Niklas åker till Sundsvall nästa helg, köpa nån grimma osv till nya ponnyn. Nya ridbyxor skulle jag behövt också när mitt ena par gått hål i, fast har ju ett par som är hel, så skulle kunna vänta med att köpa nya, rider inte så mycket nuförtiden som förut så, men får se vad det blir. Zeke ska få en ny pipleksak, det är ett som är säkert!

Ska ta och ringa besiktningsmannen idag och lösa det med lägenheten, så allt blir klart. Den 1/2 så är den inte min längre, äntligen. Fast kommer sakna den, trivdes så enormt bra där i min mysiga 2a. Men jag får klara mig här hemma i mitt lilla rum ett tag till tills jag kommer på nåt nytt.

Måste ta och gå igenom hela hagen och kolla så alla linor är ovanför snön så jag kan ha ström på när den nya lillplutten kommer, nu har jag ingen ström alls, men med den nya så känns det som om strömmen ska vara på när han är rätt så liten ännu. Måsta te och ringa hovslagaren för tid att sko Challe också, tänkte passa in det nån dag efter nya ponnyn kommit, för då drar jag av han skorna innan så vi kan släppa ihop alla! Perfekt!

Saknar dig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar