måndag 11 januari 2010

Ny vecka

Måndag, helt ny vecka och jag ska göra detta till en bra vecka, får vi hoppas!

Har varit hos N från lördagsnatt då jag fick vara chaufför tills imorse. Blev en lugn dag igår med pizza och film med vänner.

Idag har jag haft Livia här på besök som red Abbe och det var så himla roligt. Hon är så enormt duktig och tuff för att vara 3 år, andra gången hon rider i sitt liv och hon tyckte Abbe gick för sakta så då travade hon istället. Är riktigt bra på att hålla balansen osv, kommer bli en riktig hästtjej dedära kan jag lova! Ser fram emot nästa gång hon ska rida Abbe!

Har även ringt mina ridtjejer som ska börja rida nu igen efter jul/nyår uppehåll + att kylan ställt till det! Så jag gjorde dem glada idag, två av dem kommer redan imorrn, roligt för Abbe att börja röra på sig. Dom har börjat bli så duktiga så ska ta o rida Challe nån dag och låta dom ta Abbe, kommer dom nog uppskatta!

Har även ponny som kanske är på G att komma hit, en shetlandshingst som blir 1 i år, som jag ska låna. Så jag alltid vet att jag har sällskap till Challe om Abbe en dag skulle flytta hem eller nåt, men sjäkvklart får Abbe stanna så länge han vill. Men man märker att så fort Abbe går ur hagen får Challe panik och stressar upp sig. Så alltid bra att ha sällskap :)
Fick även veta idag att det fanns en storhäst som lät väldigt intressant, skulle vara riktigt kul.

Men med tanke på omständigheterna så har jag bestämt att bara skaffa en liten ponny, så dom kan gå ute dygnet runt som Challe o Abbe gör nu. Slipper jag bli så bunden till att ta in/ut dem osv framöver när jag inte alltid är hemma, så är det skönt att veta att hästarna klarar sig bra ute med skydd och en stor höbal :)

Ska inte göra samma "misstag" som förra gången, utan ska verkligen göra det bra nu. Annars hade det vart skoj med en travhäst, men nej, mitt inre säger ifrån och jag ska ha en "plutt".

På onsdag ska jag klippa mig?!?!?! Och gud vet inte själv ens hur jag ska klippa mig, kommer få beslutsångest, haha! Men kortare ska det definitivt bli, vill prova nåt nytt!

På lördag är det hockey, ÄNTLIGEN! Är så långt imellan ggr nu.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar