lördag 9 januari 2010

Härligt väder

Vilken härlig dag, är ju varmt ute! När jag klev upp var det bara -13, rena sommaren!

Har varit på shoppen hela dagen och hjälpt Kicki, ska stänga om en kvart sen åka hem och byta om osv sen ska jag till min morfar och fira han för han fyller 70.
Det är en person jag aldrig träffar, vilket jag tycker är väldigt synd. När jag bodde i Mellansel bodde han bara nån gata ovanför oss, men träffade han nästan aldrig. När jag var liten, då var jag där en del, och man såg alltid fram emot att få sin julklapp av honom på julafton och present när man fyllde år, bara för att man träffade han så lite så kändes det extra roligt och få nåt utav honom. Men ett år så slutade det bara, vilket jag själv reagerade på, inget från morfar? Sen har det bara löpt på och människan träffar jag aldrig nuförtiden, jag har nog träffa han MAX 2 ggr sen vi flyttade till Söderå, och vi har ändå bott där i snart 8 år...

Ikväll har jag ingen aning av vad som händer, lika gäller imorrn. Är det lika skönt ute imorrn ska jag prova mig på en tur med Challe och se hur han beter sig, tänkte pröva rida honom på hackamore då han inte gillar att ha nåt i munnen, så har han alltid varit enligt Bergh.
Livia ska komma och rida Abbe imorrn iaf på förmiddagen och jag längtar. Hon var ju så himla söt och rolig förra gången hon red, så det ska bli roligt att få besök av henne.

Ne nu är det dags för mig att börja plocka ihop mina saker. Bloggar mer ikväll!

Ha en fortsatt trevlig lördag, det ska jag se till att ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar