måndag 25 januari 2010

Jag lever mitt liv

och jag mår så enormt bra!

Jag har dom bästa vännerna omkring mig, en underbar pojkvän <3
Jag har börjat plugga och har en motivation som aldrig förr, jag trivs enormt bra i min klass som är riktigt härlig!
Jag har en häst, en ponny och en hund och vill inte alls ha fler djur nu. Med dessa djur klarar jag mig långt och lägger ner tid på dem istället för att dra på mig mer.

Jag har lärt mig att säga nej istället för att ta på mig så mycket saker som jag egentligen inte har tid med utan måste då stressa ihjäl mig, istället minskar jag ner och tar bort stressen i mitt liv och istället LEVER jag i mitt liv, älskar varje minut av det!

Jag har prioriterat om och vet vad som är viktigast i mitt liv för att jag ska må bra! Och jag har nog aldrig mått så bra som jag gör nu, what a feeling!

I lördags var jag och Niklas i Sundsvall, vi städade ur min lägenhet och lämnade nycklarna kvar, så nu är jag fri från den! En STOR stjärna till Niklas som hjälpte mig att städa! Sen åkte på till Birsta och där besökte vi Ikea, Biltema och Hööks såklart!

På hööks inhandlade jag lite saker:
- tolksele till Challe
- Repgrimma + ett längre tyngre grimskaft för ledarskapsövningar med Challe
- En lädergrimma till nya ponnyn
- Hundkoppel, två leksaker och en klickersak till Zeke, så nu ska det tränas!

Igår så var planen att jag o Niklas skulle åka till Umeå o hämta den nya ponnyn Comet, men när vi hade ca 3 mil kvar så ringer ägaren och meddelar att dom måste ställa in pågrund av vattenskada i huset. Och eftersom vi nästan var i Umeå så kändes det drygt att vända hem med ingen häst i släpet, så vi bestämde oss för att köra hem till dem i Uttersjöbäcken, ligger ca 4 mil söder om Skellefteå.
Så det blev en betydligt längre resa än planerat och vi var hemma ca 3 timmar senare än planerat, och bilen min gick dynga på vägen hem! Niklas får även en stor stjärna denna dag för att ha följt med o hämtat Comet + att han gick miste om flera timmars arbete pgr av den långa resan vilket var väldigt synd.

Den nya ponnyn är "min oslipade diamant som jag kallar honom, han är en vildhäst = ohanterad. Så det ska bli ett väldigt roligt "projekt" att tämja denna häst och utbilda honom, han är ca 8-9 månader och rädd för typ allt o alla. Har han skaffat Abbe som sin pappa och dom delar hage just nu.
Vi släppte först ihop dom två, sen fick Challe komma in sist. Men stackars Comet blev rädd när Challe kom springandes bakom för att leka lite så han sprang igenom linorna, så Abbe fick komma ut och locka med sig Comet in i stallet. Så nu får Challe gå i egen hage tills Comet är lite mer tämjd osv, sen ska jag dela av hagen dom går i så Challe får gå bredvid, så till slut så ska nog dom kunna gå ihop också! :)
Men Comet är ju bara van vid shettisar, och ha en 650 kgs elefant springandes bakom en, då skulle jag också bli rädd om jag var så liten som Comet.

Jag älskar min Niklas! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar