lördag 16 januari 2010

En stjärna till min pappa

Imorse när jag kom hem från Niklas så berättade pappa att mina två snälla hästar varit på rymmen tidigt imorse och har nog varit ute nån timme. Challe hade stått ute på lägdan och ätit fryset gräs och Abbe stod en bit utanför hagen.
Pappa hade varit snäll och lagat hagen sen fångat hästarna så dom kunde fortsätta gå ute direkt, en stjärna till han!
Men nåt måste har skrämt dem för annars brukar inte dom dära två, jätten o plutten, spränga nån hage! Abbe har bettet sig lite konstigt i hagen när jag kom hem, precis som han sett nåt nere i skogen osv, så har en känsla av att några älgar varit och hälsat på dem.

Ska väl snart ta o hoppa in i duschen och börja fixa iordning lite saker för ikväll. Hoppas Ida vaknar snart så jag får veta när vi ska åka til hockeyn!

Efter hockeyn blir det förfest nånstans sen utgång, så underbart! Känns som om det var längesen jag var på krogen!

Det går inte beskriva känslan, men det känns bättre nu än nånsin! Känns som att vandra på moln och allting är så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar