måndag 7 december 2009

a while

Ja det känns som om det var ett tag sen jag uppdaterade här.. Har haft en del att göra, plus legat lite på latsidan att skriva blogg, hehe…

Min kära 08:a Ann-Sofie kom hit i onsdags, sen dess har vi gjort lite allt möjligt.. varit i Gerdal och ridit Moose o Grace, hon följde även med och såg på när jag red Ella en stund på plan, och Ella var laddad till tuusen, men lika snäll för det, som alltid :)

I fredags var vi på Harrys, AnnSo var chaufför och jag och Ida var inte helt nykter, haha! Men roligt var det att komma ut och göra nåt.
Lördagen hjälpte jag Kicki på shoppen, sen vidare mot hockeyn där AnnSo fick låtsas heja på Modo för en dag, än fast hon är djurgårdare, hehe….Efter hockeyn blev de lite käk på Max sen vidare till stefan för förfest, fast jag var chaufför så för mig blev det cola, som funkade lika bra det. Malin hängde även på och även hon var chaufför så det var skönt med någon annan som också hade helt koll på sig själv ;)
Efter en tids ”upptakt” så gick vi vidare till DP ”dubbelpuben” och där splittrade vi upp oss lite, alla försvann lite här o var..Men måste säga att jag aldrig har haft så roligt nån gång när man vart ute helt nykter, gud så vi dansa, man kunde tro att jag och Malin var mest berusade ibland, haha! Grymt kul!
Sen bar det iväg på Max där jag träffa Ida, Marielle och Niklas. Skulle då hem för att hämta två personer som bakat pizza med mamma o pappa, så då följde även Niklas med hem för att äta en pizza som ”fyllemat” istället för maxmål.. Och det syndes tydligt på en som var glad över att träffa sin ”bästa vän” iaf, pappa…..
Sen åkte vi vidare till stan i världens skitväder och bara BLANK IS, körde aldrig fortare än 50 till stan och ändå kände jag hur bilen bara for på vägen, det var riktigt äckligt!När jag släppt av S & M så körde jag hem Niklas.

Ett stort tack till Sandra som skötte mina hästar igår kväll och imorse, även fast hästarna var en aning galna på morgonen då det blev lite hastigt planerat med kort varsel osv, TACK!

Idag har vart en latar dag! Imorrn ska vi nog till Gerdal och träna hästarna, ska se hur ridplanen ser ut, om jag ska ta en tur på Ella, eller om de bara är is.. Hoppas det går att rida iaf!

Det finns människor man aldrig riktigt gillar från första ögonblicket, sen finns det saker dom gör vilket leder till att man aldrig mer kommer gilla dem… Du har tydligt visat vad du tycker, och sen dess vet jag vars jag har dig, fy f*n säger jag bara! Är glad att jag aldrig lärde känna dig iaf.
Allt har en naturlig gång

Saknar dagarna med Sandra så mkt, var så längesen vi hittade på nåt. Alla tävlingar i somras, alla träningspass med ponnyerna, all planering osv.. Så roligt hade vi, många skratt, långa bilresor.. Jag måste verkligen hitta på nåt med dig framöver, jag behöver våra roliga dagar, jag behöver dig.. För jag är rädd att min gungbräda håller på att tippa mig bakåt mer än fram. Och jag hoppas du kan rädda mig innan jag är för långt bort.Du är den enda jag inte umgåtts så mkt med dom senaste veckorna, och det var verkligen känts, för du är en stor del av mitt liv och för mig alltid att må bra, så just nu känner jag för att få mig att komma mer framåtlutad så är du en bra medicin.

Dags att sova, ha en god natts sömn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar