onsdag 4 november 2009

Underbara morgon

Väckarklockaren ringde 07:00 och det var till att kliva upp och fodra o släppa ut hästarna, så underbart! Var längesen jag fodra några hästar här hemma känns det som, än fast det kanske var lite mer än en månad sen :P Men det känns som en evighet!


Släppte ut Rune och han såg hundarna i hundgårn....
Rune: - Mathilda, du vet att jag tycker dom ser lite farlig ut!!
Tilda: - Ja men då går vi väl lite längre ifrån dem då slipper du vara så nära
Rune: - Men jag tror den lilla kommer ta mig
Tilda: - Lugn nu, detta går så bra :)
Rune: - Neej, nu TAR den MIG!!!
Tilda: - RUNE, DU STÅR PÅ MIN FOT!
Rune: - Ojdå, du hade den visst ivägen... :P


Haha, tragiskt.. Ska bli kul och se om foten ändrar färg eller nåt, mest tårna han pricka, men det gick bra, litet sår bara där det var skrapat bort lite skin, med plåster löser man allt!
Trots allt inte Runes fel att Leija har damp i hundgården ibland och inte kan hålla tyst, Leija blev utskälld av mig för det var hennes fel!!

Ne dags att käka lite frukost innan man ska bege sig till Gerdal för en dag med last träning av min plutt, Challe Kalle :) Eller Charles som jag har börjat säga :P

Tror jag ska ta mig en ridtur på Ella i eftermiddag/kväll, det piggar alltid upp:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar