torsdag 5 november 2009

Biioo

Har ju glömt att berätta att jag och Ida ska åka och se premiären av The Moon, den 19/11 tro ja det va, 23:59 går filmen, härlig tid på en film som är ca 2 timmar ;)

Denna dag har flytit på bra idag, trots allt snöväder!!
Strax efter 9 imorse så åkte jag och Emilie till Gerdal för att ta hem Challe till Söderå. Packade först in alla hans saker i bilen sen tränade jag lite med övningarna som Hans lärde oss igår, och som även Hans tränade med Challe igår. Och man ser vad bra övningar det är och vad man lär sig mkt! Sen tänkte jag att det är bara ge sig på lastningen, bära eller brista!
Jag hade två ord med mig i bagaget inför lastningen: - Eftergift och tålamod! Med dom två orden så skulle detta gå strålande!

Och vad ska man säga? Han står nu hemma på gården i Söderå, i sin box oxh mumsar hö, eller sover kanske?!

Men iaf, lastningen gick väldigt bra. Hade lånat ett långt grimskaft av Mia och det var väl till användning, ska ta o köpa ett sånt själv, väldigt bra!
Sammanlagt med övningarna jag höll på med innan så tog det runt 45 min tro ja sammanlagt innan vi åkte hemöver.
Han gick in flera ggr i släpet och stod och käka hö, men tyckte det inte var så kul så han backade ut efter ett tag. När ahn gjort så några ggr så påmindes jag om igår oxå, då gjorde han så några ggr. Så efter ett tag fick Emilie ta grimskaftet och hålla i, jag gick bakom och trykte lite, lite på ett bakben som Hans gjorde igår, då klev han på lugn och fint och där stod han som ett ljus, så då var det bara på med bommen och upp med luckan och sen körde vi:) Det var så skönt när han stod där inne och allt hade gått bra!

Imorrn ska Pelle vintersko både Challe och Rune + raspa tänderna på Rune! Ska nog ta mig en skritt tur på Challe imorrn oxå, han har ju bott här så mkt förr så han får inga lugna dagar att varva ner som jag har gett Rune ;) Ska även avmaska dem på lördag morgon, jobbar sen hela helgen så de blir perfekt att avmaska dem då så vilar dom söndag! Sen ska jag sätta igång Rune på måndag oxå!

Som vissa kanskevet så har jag haft väldigt svårt att sova senaste 2 veckorna tro ja de är, men sen hästarna flyttade hem har det försvunnit :) Nu sover jag gott utan att ligga vaken länge och sen vakna flera ggr på natten, gud så underbart!

Det är en sån härlig känsla att vara i stallet på kvällarna, borsta hästarna, massera dom och bara pussa på dem lite, andas in ren hästdoft och känna lugnet och glädjen! Jag skulle aldrig klara mig utan hästar, dom ger en sån energi och glädje:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar