tisdag 3 november 2009

Nattinatt pållarna

Så nu har hästarna fått godnatt!

Var ute i stallet nästan två timmar, och guud så underbart det var! Kung Rune fick sig en mysborstning och massage, vilket han älskade! Han stod som ett ljus på gången, trodde han skulle somna ett tag..hehe..
Sen Abbe fick en rejäl borstning och han är alltid öjd och glad gammpojken!

Smörjde upp nåt träns som jag tänkte ha till Rune, sen blev det kvällsfodring och nu sitter jag här :)

Gud så jag har saknat att bara kunna gå ut i stallet och pyssla om hästarna, kände det ikväll när jag höll på att borsta dem att här skulle jag kunna stå länge. Bara känslan att få umgås med hästarna, höra hur dom tuggar på höet, lukten och ja, allt.. Blickarna dom ger en när man borstar och pysslar om dem. Det är frihet och lycka för mig!

Dags att käka lite middag och se på tv! Försöka somna i tid i väntan om att få kliva upp och släppa ut hästarna sen åka till Gerdal för att se på när Hans last tränar Challe!

ps.. ska fixa lite bilder på Kung Rune nån dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar