tisdag 3 november 2009

Kung Rune har anlänt!

Japp, så sant som det står där!
Jag var i Billsta och hämtade upp grabben idag! Han och Abbe var inga problem alls att ha tillsammans, dom gick där så nöjda båda två i hagen :)
Ska bli roligt att träna igång Rune nu, roligt att sätta mål och ha nåt att träna för, ett stort TACK till Linda-li som släppte iväg Rune hit!

Imorrn ska Hans ut och lastträna Challe, får se om jag åker hem med honom imorrn eller hur jag gör. För på torsdag ska jag på habiliteringen så då kan jag inte göra det innan för vet aldrig vad Challe hittar på, börjar jag så måste jag fullfölja det också, kan inte sluta och lämna han i hagen bara för att jag inte har tid.. Så på så vis vore det enklare att ta hem honom imorrn, vi får se:)

Mogårn ringde idag också och jag ska jobba hela helgen, underbart!

Pappas telefon ringde sent igårkväll, jag svarade och fick mig en pratstund med Marina. Hon pratade om allt mellan himmel o jord, min fot, plugga vidare osv. Och hon fick mig faktiskt lite intresserad av en sak som jag tror jag ska spinna vidare på:) Nästan ett år kvar, men under den tiden hinner jag fixa en massa!

Grannen Anders ska köra upp en av mina höbalar från lägdan och ställa den utanför stallet imorn, perfekt! Nu håller jag bara tummarna för att bonden har skörda bra och att höet går att använda. Tur att jag även har fått tag i lite extra balar från Mia :) De behövs!

Måste nog ta mig en ridtur på Ella imorrn, har blivit sån ströridning på slutet med tanke på att hon varit barfota och sånt dåligt underlag att rida på, så nu när hon är skodd måste jag börja träna henne regelbundet igen!

Ne ska hitta på nåt att göra innan det är dags att gå ut i stallet o plocka in hästarna och ge dem en rejäl dos ompyssling :D

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar