söndag 1 november 2009

brädorna is gone

eller nja, inte riktigt borta, men borta från stallet och uppe på lon iaf :) Niklas var så duktig och flyttade upp alla brädor som låg i stallet upp på lon, så nu är stallet fritt och helt MITT!! Ska in med lite saker imorrn, fortsätta städa lite, rengöra boxar, krubbor, hinkar osv.

Jag och Sandra var i Gerdal idag, red ut på Moose och Grace, och sen gav jag Challe massor med hö, han står ute även inatt. Han var så glad o lycklig då han fick så mkt hö, och lite morötter:) Och fick på sig det nya vintertäcket för den kyliga natten, perfekt!


Jag och Niklas har nyss vart hos Tobbe och fika lite och ätit smörgåstårta:) Han fyller år till veckan så vi var där idag och hälsade på.


Längtar till onsdag då Hans kommer ut och tränar Challe, är nervös också, hehe..


Sitter och längtar till ponnysäsongen 2010 också! Saknar alla tidiga mornar, stressiga dagar, långa bilresor med massa skratt och jag och Sandra som halvt tar ihjäl varandra, det ger så mycket minnen och denna säsong har vi haft så kul. Sandra har kört ett kanon år med bra placeringar och 4 raka segrar, hon har har vuxit mycket som kusk och som person. Det är alltid så roligt dessa tävlingsdagar, jag hoppas vintern går fort!



1 kommentar: