fredag 6 november 2009

Don´t stop the good work

Idag har Pelle varit här och vinterskott båda mina hästar. Sen raspade han tänderna på båda två, så det kändes skönt att ha det gjort nu när man ska träna igång.
Challe var lite vass, Pelle raspade han i våras när han kom också, men dom sa när jag fick han att blev fixad tänderna på ofta. Så det var bra Pelle fick fixa till det idag! Rune hade långa tänder, så det var bra att det blev gjort på han också.

Skitväder är det ute också! Funderade ett tag på att ta en skrittur på Challe, för att lysa upp dagen lite, men ack så blev det inte.

Tränade lite med Rune idag när jag gick hem från grannen (vi var hos grannen och skodde), på samma som jag tränade med Challe igår innan lastning, att han ska flytta för tryck, hålla sig bakom mig och inte gå om, Rune såg ut som ett frågetecken ett tag, men efter en liten stund så gick han där bak och reagerade på om jag gjorde nåt, duktig kille!

Man måste ha en plan A, funkar inte den så måste man ha en plan B, funkar inte den måste man ha en plan C osv.. Det mesta är möjligt det gäller bara att komma på de!

Jag ska fortsätta i denna riktning!

Det finns inget bättre än en bra vänskap mellan häst o ryttare, en trygghet, en tillit

Nä nu hoppas jag Niklas kommer hit snart :) Så pappa o jag kan börja med maten, det blir tacos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar