tisdag 20 oktober 2009

Man är aldrig helt ensam

Har suttit och pratat med en vän på msn ikväll, eller ja vi umgås typ aldrig och snackar sällan, men ikväll blev det en lång pratstund om vänskap och relationer osv..


Det är tråkigt att höra hur vissa får det efter att dom flyttat. Och när vi pratat ett tag så insåg jag vilket tur jag haft och vilka bra vänner jag har. För jag har varit runt och ränt mycket, flyttat hit och dit. Och mina vänner har alltid funnits där. Sen kan man väl oxå säga som:
- Det har märkts tydligt vilka vänner som är sanna och verkligen är ens riktiga vänner när man flyttat runt osv.
Man har märkt vilka som brytt sig och funnits där, och det är samma i dagsläget. Jag har hellre få riktiga vänner än många "halvsanna" vänner.
Jag är så glad över dom riktigt nära vänner jag har. Dom finns alltid där, än vars i landet jag befinner mig, dom bryr sig och man kan alltid ringa om man mår dåligt och behöver prata!
Ni är guld värda! Och efter samtalet jag hade ikväll så kände jag verkligen hur glad jag är och man märker tydligt vilka vänner som alltid funnits där.

Man kan ringa när som helst, man kan prata om vad som helst, dom finns alltid där och stöttar och förstår, ger tips och peppar en!

Jag skulle aldrig byta nåt i världen mot mina underbara vänner!


Och annars? Jo tack bra! Sitter här i min lägenhet i Sundsvall, försöker bli klokare och kan inte riktigt säga att det går bra..

Ska ringa vårdcentralen i Matfors imorrn om intyg för att skicka in till försäkringskassan. Pratade med Umeå sjukhus idag, fick tag i läkaren som jag hade i våras, hon som såg min skada. Men tydligen skriver hon inte ut intyget åt mig. Utan hon hänvisar mig till vårdcentral.. Hmm ja hur ska detta sluta, vårdcentralen vet inte ens att jag är funktionshindrad:S
I vintras när jag hade så ont i foten så fick jag gå via vårdcentralen, när jag kom dit och sa att jag hade så ont i foten så frågade dom mig om jag vrickat den eller nåt.. Men hallååååå?!?!


Fick rida mys Challe när jag var hemma igår, såååå underbart! Den bästa hästen på denna jord! Han gnägga så fort jag klev ur bilen och sen när jag skulle åka så gnäggade han när jag ropade på honom, kärlek till Charles De Gaulle <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar