fredag 30 oktober 2009

Kanske försöka somna..

.. före 02:00 ikväll? Kan ju hoppas iaf, sover riktigt dåligt nuförtiden, och om man ändå hade svar på varför... Vad enkelt det hade varit då..

Ikväll har jag vart på bio med Ida, sett Michael Jackson - This is It! Sevärd film, handlar om repitionerna han gjorde inför sin "comeback" osv..

Imorrn ska jag till Gerdal på morgonen och släppa ut Ella, Conny och dom andra två pållarna! Sen hem och invänta veterinär M som ska kastrera Sandras hingst Brago. Sen iväg till Gerdal igen för att riva spån och träna Moose & Grace, Challe ska få sig en skrittur tror jag.
På kvällen är det halloween fest i källaren med pizzabak, själv är jag sugen på att dra in och lyssna på Lasse Stefanz som spelar på parken, får se hur jag gör, hinner ju med båda om jag vill!

Niklas kommer imorrn, måste be han om hjälp och lyfta upp alla brädor på lon så jag kan fortsätta städa i stallet, rengöra boxarna, höja krubborna, fixa o dona lite allmänt..

Vill ha hästar hemma, saknade de så mkt idag när jag var ut och städade lite.. Så tyst och tomt där, jag vill ha nåt att vakna till på morgonen, veta att hästarna står på spänn i väntan på att få foder och att få gå ut. Det håller mig sysselsatt och jag behöver inte vara så rastlös här hemma.
Nog för att det betyder att jag binder upp mig mkt, in/ut varje dag osv, men det är de värt, man får så mkt tillbaka av dom underbara djuren.

Jag vill ha nåt att sikta emot, sätta upp mål och nå dem. När man håller på med hästar och framförallt trav, man kan inte bara göra det halvdant, utan det är 100% eller inget alls.. Och det önskade jag fler förstod..

Har funderat länge på att söka lägenhet här i stan när hyran på den i Sundsvall går ut, men kommit fram till att nej jag bo kvar hemma, tar jag hem hästar hit så lever jag så mkt bättre här i Söderå, här har jag min dvärgdräng med sina ponnyer så vi kan peppa varandra, hjälpa varandra och träna tillsammans:)

Ha en trevlig kväll, nu ska jag "försöka" sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar