söndag 25 oktober 2009

Bea Sparky Favor

Blev en tripp till Gerdal idag för att göra av med lite energi på Ella!
Igår var jag även ut med henne och då hade jag inte ridit henne på nån vecka, vilket jag märkte! Hon var galet pigg, hon har alltid haft problem med galoppen, igår var de det bästa hon visste :) Så det var ju skoj, blev bara en slams ridtur, hon fick springa av sig med glada bocksprång osv, sen slutade vi för dagen, hon verkade ha haft kul, och även jag som fick många goda skratt på hästryggen!


Dock hade jag träningsvärk i arslet idag efter gårdagens ridtur, Dom senaste träningspassen med Ella har jag ridit med min allroundsadel, men kände att nu var det dags att plocka fram westernstilen igen för det har varit sån seriös dressyrridning på slutet.. Och Ella har skött sig så bra så nu tar vi en liten paus :)


Dagens ridtur var rolig och härlig. Blev westernsadeln idag igen och hade en allmänt galen och tokigt rolig ridtur:) Hon vad laddad med massa energi idag igen så jag kände att jag kräver inget av henne idag igen, utan nu behåller vi den glada och överskottsenergirika Ella ;)
Åter igen så älskade hon galoppen, fattar galopp bra och behåller den läänge, jag är stolt:D Hon börjar tycka det är rikigt roligt, inga bocksprång idag, framsteg!

Sandra och Sabina var med, dom red på Valle, gamle Valle som är så himla snäll, och oootrooligt söööt!!


Åker nog och tar en ridtur imorrn igen, måste träna igång henne nu så vi kan fortsätta med privatlektioner i hoppning och dressyr :D


Ha en bra kväll, det ska jag se till att ha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar