tisdag 12 juli 2011

Tisdag

Vaknade vid tolv att det smattrade ute, kollade ut och det verkligen ösregnade och det höll i sig länge, hästarna hade intervallträning när det regnade som mest, vilket är bra så dom håller musklerna varma. Efter ett tag så tvärsmall de, och åskan kom som från ingenstans. Hästarna reagerade på första smällen för den var rejäl, sen höll dom sig lugna.

Har legat vaken hela natten då värken inte låter mig sova, så när väckarn ringde imorse fanns det inte en blekaste vink på att jag klarade av att åka iväg o jobba..
Ska fixa en tid på vårdcentralen nu och få röngta knäna, för orkar inte med detta längre. Det är sån skillnad från dag till dag, och ibland behöver jag inte ens göra något..

Imorgon ska jag o pappa hämta det sista höet som är kvar i arnäs.

Har några veckor kvar att jobba innan man ska börja studera, har kollat på lite olika lösningar, får vi se vad som är bäst. I början på augusti ska jag läsa en 50 poängs kurs för CSN ville se att jag läst minst 30 poäng innan jag får studiebidrag. Så vill ha klart det innan jag ska börja studera i slutet på augusti.

Längtar tills man ska börja söka lägenhet och flytta till nåt eget, fast jag trivs bra hemma nu också. Är ju inte hemma så mycket nu när jag jobbar så mycket. Men kommer bli skönt att skaffa nåt eget och jobba sig uppåt :)


Jag känner mer och mer att jag funnit min väg i livet, valen jag gjort har gjort att jag ramlat in på en av vägarna och det är nog meningen att jag ska vandra just på denna väg. Det finns en väg för alla, men det tar olika lång tid för alla att hitta den vägen. Jag har en lång bit kvar innan jag är framme vid mål, om jag nånsin kommer komma till mål, men jag ska försöka.
Men där jag står idag så känner jag mig starkare än någonsin och jag har bestämt mig för att aldrig falla tillbaka, visst kommer det att komma stunder i livet som kommer kännas jobbigare än andra, men jag kommer hantera dem på ett annorlunda vis än vad jag gjorde förut. Jag känner bara skillnaden nu och nåt år tillbaka, hur jag hanterar situationer.

Jag har fått jobba mycket med detta, men jag har haft en person vid min sida som fått fram väldigt mycket ur mig och verkligen fått mig att arbeta med hjärnan och det har gett mig så mycket. Besluten jag tagit har känts rätt och jag har inte gått o grubblat på det i efterhand.

Att få höra dom orden värmde väldigt mycket, då är det inte bara jag som känner så, utan det syns också, vilket gör mig ännu ett snäpp starkare, för då känns det verkligen att jag valt rätt väg.


Jag har ett val framför mig, jag har vänt på allt hit och dit och är snart helt säker på mitt val, men det kommer bli bra vilket som. Jag känner att jag vill starta om från noll. Och detta är nog det sista större valet jag kommer göra för en tid framöver.

Än fast det inte var mycket, så verkar det ha varit tillräckligt, men det är många veckor kvar nu, och jag lägger det i en hylla och sen får man se vars livet leder mig.

- Lyssna på din inre röst, finn din väg och var sann mot dig själv. Resultatet blir att du lever ditt liv -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar