onsdag 18 maj 2011

Varmt

Var o hämtade hö idag, Sofia va upptagen så var själv idag, men det gick kanon, lyckades hitta höbalar rätt fort bland allt löshö, så det gick undan tack o lov! :)

Jag fick schemat för sommaren igår, blir nog en bra sommar. Ledighetsdagarna var planerade bra. Jag är ledig helgen då vi har kräftfiske, sen när det är släktträff jobbar jag kväll dagen efter, samma med gottnerocken, ibland ska man ha tur.

Sen håller ja o Niklas på att planera sommaren, vi ska ut på nåt äventyr, komma hem ifrån och göra något, förra året var det Östersund en helg, iår åker vi iaf längre söderut, det är bestämt!

Sitter och inväntar Sofia som kommer hit en sväng ikväll, roligt med sällskap och att ha nån att surra med. Otur har jag iaf då hästprataren blivit magsjuk, hoppas hon hinner kurera sig så hon kan komma hit i helgen, annars blir det lite jobbigt.


Har bokat hovslagaren till veckan och Monica ska komma och gå igenom Deli, så vi får klartecken innan hons ka börja tränas, vill kolla igenom henne efter "olyckan".

Det finns alltid personer som inte delar ens åsikter, beslut och tankar, sen finns det dom som gör det, och dom är väldigt viktiga i jobbiga tider, dom finns där, stöttar och lyssnar om man vill prata. Men dom negativa gör bara saken värre, gör absolut inte saken bättre. Men jag orkar inte bry mig, det är deras problem om dom inte gillar mina beslut, det är inte dom som ska leva med det, det är jag. Dom får snacka bäst dom vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar