tisdag 22 februari 2011

Längesen

Kände ikväll att det var ett tag sen jag uppdaterade denna blogg, men har varken haft tid eller ork att blogga, framförallt tid har det varit ont om!

På alla hjärtans dag flög jag till sthlm sen vidare med både tåg/buss/bil innan man anlände till Strömsbergs säteri & konferans, ett fint ställe lite ute på landet, väldigt lugnt och skönt.
Där var det tre intensiva dagar på NCH Business School.
Skolan var väldigt bra planerad och innehöll allt som behövdes, man var matad med information från morgon till kväll, nattetid drömde jag till o med att jag var på kundbesök, haha!
Ett stort plus till Anders som höll i skolan för en kanontrevlig och väldigt lärorik tid, man fick en bra grund att stå på.

Onsdagkväll anlände jag hemma i Västanå och torsdagen bestod av att börja boka kunder och komma in i hela säljarrollen. Fredagen bestod av samma som torsdagen då jag inte hade lyckats få in nåt kundbesök dom två dagarna.

Helgen bara flög förbi, jobbade mest hela helgen.
Igår hade jag mina första kundbesök, var väldigt roligt men fick inget sålt. Åkte sen till stallet efter jobbet då jag knappt varit där senaste veckan då jag var borta en del. Tuva såg väldigt nöjd o glad ut då jag tog ut henne, blev en rejäl borstning och longerade henne ute på gården, en dam med massa överskottsenergi kan jag lova! På torsdag ska jag hinna med en ridtur med sällskap av Maria o Challe :) Längtar!

Idag hämtade jag upp min säljchef på flyget och han har åkt med mig på jobbet hela dagen, hade fem bokade besök. Och måste säga att ha med säljchefen har gett otroligt mycket! Man får se hur dom säljer, demar produkterna och handskas med kunderna i olika lägen, väldigt lärorikt! På torsdag åker han hem igen så ska tills dess bli övermatad med mera information, ser fram emot en ny dag imorgon med nya utmaningar.
Jag har inte jobbat många dagar men jag trivs iaf väldigt bra, ingen dag är den andra lik och man lär sig nåt nytt varje dag. Det är ett roligt och tufft jobb i samma veva, men jag älskar utmaningar och jag ska göra allt och lite till för att lyckas med detta, jag är laddad till tusen!

Nej nu är klockan strax halv 10, ska ta o lägga mig i sängen, se lite tv och somna i tid så jag är pigg o alert imorgon! Godnatt mina vänner!

PS.... Måste bara tillägga att jag har världens bästa mamma & pappa! Dom ställer alltid upp för mig och finns där! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar