lördag 22 januari 2011

Tuva made my day :)

Tuva gjorde min dag underbar idag!

Maria och jag hade planerat in en ridtur idag och vädret kunde inte bli bättre, nån enstaka minusgrad, solen sken och det var perfekt underlag! :)
Blev en långtur och hästarna fick arbeta på bra, bästa under turen var att Tuva hostade inget alls, ibland hostar hon till en gång, men idag ingenting, jag blev sååå glad! Hon är väldigt känslig för allt sen hon var sjuk i somras, men idag var det full fart på henne, och hon var pigg o framåt och ville hänga på Challe när vi travade.
Och när vi ridit klart så satte jag Tuva för vagn och Kicki gick bredvid, vi gick en kort bit längs vägen bara för att se hur hon reagerade, och det gick kanon. Jag har aldrig kört henne och innan hon kom till mig var hon inte körd på ett tag. Så nu blir det några kortare turer med Kicki som medhjälpare ett tag sen börjar vi träna ihop med andra, känns sååå roligt :)
Challe och Maria kom väldigt bra överens också, i dagsljuset fick hon se alla ridvägar oxå så det var bra. Har en känsla av att detta kommer bli kanon bra, jag fokuserar mest på Tuva och rider Challe 2 dagar i veckan och Maria rider Challe resten.

Nej nu ska jag se på sporten innan jag tänkte kila upp till Eva och hälsa på hästarna :) Är i Söderå tills imorgon!

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar