torsdag 9 december 2010

Utmaning 1 - Om Mig

Ska försöka skriva lite om mig själv:

Född och uppvuxen i Mellansel och vid årskurs sju flyttade min familj till Söderå. Min familj består av mamma, pappa och en 5 år äldre bror.
Föddes med ett funktionsnedsättning på vänster fot, som var väldigt allvarligt med födseln men tack o lov lyckades dom rädda foten.
Började på ridskola vid 5 års ålder och stannade där i ca 8-9 år.
Fick min första ponny av farfar när jag var 9 och har sedan dess alltid haft häst. När jag gick över från ponny till häst så hamnade jag även i Gerdal hos Stalla Vincitore och fick frågan att rida in Moose Love, och där blev jag fast och rider där än idag.
Har två travhästar, Charles De Gaulle och Lykke Tuva. Och rider Stalla Vincitores Grace Marion, Baltic Iron och Moose Love. Har även börjat pyssla med quarterstoet Ella igen som ägs av Cold Creek Ranch.

Har sedan studenten provat att jobba i olika sorters häststall men min fot klarar inte det påfrestande arbetet som det innebär, ådrog mig en artros skada för två år sen när jag jobbade som hästskötare i Kopparberg.

Har bestämt mig för att ge montén en sista chans, se om foten klarar av det. Så ska börja rida provlopp för att plocka ut den nästa år. Ska rida Moose Love i början och hoppas kunna rida Challe när han kommit i provlopps kondis.

Bor i hus i Västanå tillsammans med min sambo Niklas och våra två katter, Quattro och Jäger.
Har även en hund, min pappillon Zeké som jag delar vårdnaden med min mamma och pappa.

Vill ni veta något mer så fråga på bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar