onsdag 8 september 2010

Framtiden

Ja nu har man börjat på personalstrategerna, känns riktigt bra. Verkligen fokus på mig och jag får mycket hjälp. Har denna vecka på att skriva CV och PB sen ska jag söka iaf ett jobb per dag, men jag startade redan igår med att söka två jobb och det kändes bra. Ett jobb skulle jag få vänta några veckor innan svar, det andra ska jag träffa en person och prata med antingen denna vecka eller nästa, sen kan det ta nån vecka innan dom behöver folk.

Tanken är att söka 75% jobb för foten, men nackdelen är att jag får inte svar från försäkringskassan förrän början på 2011 om jag får aktivitetsersättning, så om jag jobbar mindre än 100% nu så får jag inte ersättning för resten, vilket känns skit. Då dom flesta jobb är 100 så känns det som om jag måste hoppa på det nu, sen får man se vad försäkringskassan beslutar.

Sen har jag även tänkt i lite olika banor. Men skulle jag vilja operera nu så skulle det iaf ta ungefär ett år innan jag fick operera. Då jag vill plugga högskola så måste nog en operation till så jag får bort vilovärken. Och vi räknar att jag har ett år innan operation, vad ska jag göra där?

Jag fick träffa en väldigt bra arbetsterapeut i torsdags, som verkligen satt sig in i mitt "problem", lyssnade och ja, var till bra hjälp. Mycket fick mig att tänka till på sånt jag inte tänkt på förut. Som hon sa att du missar dom roligaste åren i ditt liv. Och det fick mig att tänka till rejält.

Och säg nu att jag skulle operera om ett år, så känner jag att detta år som är kvar vill jag göra något roligt. Eftersom mina "bästa" år har bestått av smärta. Så än om jag kommer ha mycket smärta ända fram till operation, än vad jag gör. Så kanske man ska ta vara på detta år. Finns en dröm, finns ett hopp. Och har jag ett operationsdatum så blir det enklare att kämpa och hålla ut.

Har mycket att fundera på, men inom en vecka ska en sak vara klar iaf. Tror jag ska börja med en praktik på nåt ställe så får man se hur det går.

Jag har kämpat i flera år, varför ska jag ge upp nu?

Annars så hade jag en KANON helg i Göteborg med Ida, behövdes verkligen! :) TACK IDA!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar