tisdag 27 juli 2010

Städdag

Igår hade jag och Moah en städdag, tog ur allt ur stallet och körde sen högtryckstvätten där, sopade väggar osv, blev väldigt rent där efteråt. Nu är det bara vänta på att det ska torka så kan vi börja hänga in allt igen.
Vi planera även för hösten och vintern med eventuella saker som kan ske, och allt låter bra. Är glad att Moah är så positiv till allt och vill lära sig, ska bli så roligt när vi kan börja träna hästarna!

Har fått Tuvas medicin nu av veterinären, han ringde även igår för att kolla så jag fick den och så blev det allmänt surr som vanligt om allt mellan himmel o jord.
Men nu blir det medicin i nån vecka, sen ska hon vara frisk. Men hon är nästan helt bra nu, så denna medicin gör nog det lilla extra så hon blir helt bra, pigg är hon iaf.
Men blir inge mer bete för henne, tråkigt nog. Medicinen kan framkalla fång vid för mycket gräs, så hon äter hö i fortsättningen, vill inte riskera nåt med min prinsessa.
Pappa kom upp med en hösilage bal igår, men den blev avställd hos svärföräldrar och såhär i efterhand blev det lite fel, då jag behöver flytta den till stallet för att kunna lägga ut höet på logen så det får lufta o torka lite så den inte tar värme. Men det blir nåt som jag och Moah ska lösa.

Sitter och väntar på att hästprataren ska komma, Moah kom precis, bara A jag väntar på nu, ska bli väldigt spännande att se vad hon får ut av Tuva.

Imorgon efter jobbet bär det av till stan, ska bortanför Solänget och rida in ett varmblod, spännande.

Nej nu ska jag vara sällskaplig med Moah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar