onsdag 21 juli 2010

SEMESTER

Imorgon slutar jag halv tre, då är det en snabb visit hem för dusch och en check av hästarna. Sen åker jag och Niklas på en mini semester tillsammans, första gången sen vi blev tillsammans som vi åker iväg och gör något bara han och jag, känns riktigt underbart. Få komma iväg från allt, inte ha något att tänka på, bara tänka på varandra, det behövs ibland! :)

Hästarna är i trygga händer hos svärmor. Ska ringa veterinären så jag får en starkare medicin dos till Tuva, då hon inte är helt frisk ännu, så med en starkare dos så ska hon bli helt bra.
Kevin, Elina och Alicia har fått skrittat runt på henne lite i hagen, i förrgår barbacka och idag hade jag lovat med sadel, och hon är så himla underbart snäll Tuva, en riktig klippa!

Måste ju berätta att jag red Charles De Gaulle igår, SÅÅÅ UNDERBART! Han har stått i flera veckor, och nu med alla tappskor bestämde jag mig för att rycka alla skor. Eftersom dom inte ska tränas på nån vecka tills Tuva är helt frisk, så kan jag rida på lägdorna som är nyslagna, och då behöver han ej skor, så alla skor åkte bort igår, behöver jag inte leta mera tappskor på ca 2 veckor, sen ska hovslagaren komma och sko.
Iaf, åter till ridturen, han var så himla mysig att sadla, stod och myste medans jag pysslade om honom, red sen ut på lägdan och han var så himla lugn, som om han tränats varje dag. Det är det jag gillar med Challe, spelar ingen roll hur kort eller lång vilan är, han är alltid lika lugn att rida. Travade lite på lägdan, kunde släppa på långa tyglar och han dansade fram, jag nöt varje sekund, jag kände mig fri.

Enda nackdelen jag uppmärksammade var mitt vänstra knä som gjorde väldigt ont, så länge jag höll det helt stilla gick det bra, men rörde jag det lite utåt så kom en enorm smärta, vilket är lite läskigt, har haft det några ggr senaste månaderna när jag ridit. Jag är bara rädd att foten/benet blir värre och att ridningen tar stryk av det. Men ger inte upp, utan ska börja hoppa upp från fel sida hade jag tänkt, behöver jag inte anstränga vänster benet lika mycket, på nåt vis ska jag klara av det! Tror jag ska beställa ett Back On Track till knäet, även bandagera när jag rider, inget kan stoppa mig från att sitta på hästarnas rygg, där går gränsen!


Nej nu ska jag fika kvällsfika sen sova, börjar 08:00 imorgon!

Ha en trevlig helg allihopa! Hörs på söndag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar