måndag 17 maj 2010

Mycket i luften

Nu har jag många bollar i luften, men bara en massa roliga bollar, saker som kommer ta upp en hel del tid, men som i slutändan ska bli väldigt bra, allt detta gör mig på väldigt bra humör iaf.

Kicki började dagen med ett sms imorse, och efter frågan och lite tänkande så inser jag att jag vill tillbaka upp i sadeln, farten, spänningen, så jag ska pröva, går det så går det, går det inte, men då vet jag det, men pröva tänker jag, annars kommer jag ånga mig sen. Och ett tack att dom lånar ut Moose till mig för detta.

Andra saken kommer kräva mycket tid av mig, är bara i planeringsstadiet ännu, men ska planera, fundera, planera, fundera, så får vi se i slutändan om det bär sig.

Den tredje saken i mitt huvud får jag veta mer av imorgon, känns som en rolig sak iaf.

Kan ju iaf berätta att Tuva har gjort FRAMSTEG, min duktiga tjej. Igår så fick Niklas agera skötare, vilket han gjorde med ett STORT plus min bästaste pojkvän. Han fick hålla i Tuva medans jag sadlade på henne och skulle ligga lite på ryggen hennes. Och förra gången jag gjorde det så var det en hel del protester. Men denna gång stod hon HELT stilla och jag fick hänga o klänga som jag ville, så jag var stolt och glad då :)
Ska fortsätta med detta imorgon, får vi se om jag prövar sitta på henne, spännande.

Idag var det Challes tur att tränas, först hade jag tänkt att rida mot Skillingen, har hittat en perfekt backe där att låta han skritta i. Men påväg ner från stallet så tänkte jag att kanske dumt att gå ut med backträning nu, så jag skrittade mot Eldsmark, men vände efter en bit då dom höl lpå hugga längs vägen, och är inte så roligt om det rasar träd här o var, så vi skrittade genom hela Västanå och följde sen en mjuk väg upp i skogen, väldigt mysig väg, och Challe fick ett bra pass med mycket skritt och lite trav, var ute i över en timme. Han är bäst min Challe <3

Nej nu blire lite planering och sen myskväll med Niklas:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar