torsdag 22 april 2010

Allt känns så bra!

Hade en tjej som hälsade på Challe igår, och hon bestämde sig för att vara skötare på honom. En riktigt trevlig tjej och vi kom väldigt bra överens, lätt att prata med osv. Känner att detta kommer bli bra.

Idag har jag haft fullt upp. Först praktik, sen lunch med Ida på stan, sen besiktningen, fixade klart med hästsläpet jag skulle hyra på söndag, och bokade in V75 resan för mig och Moah, fixade leasing och ägarpapper, fixade Challe o Moah kom ut och hjälpte till idag också, tar ett tag innan man kommer in i rutinerna så det är bra hon vill komma ut några dagar irad, hon dyker även upp imorrn. Sen kollade jag lite småsaker inför söndag osv. Påvägen hem blev det att storhandla, sen hem o käka, städade hela nedervåningen, vattnade alla blommor, fixat lite papper, städat hos kaninera, och nu äntligen ska jag sätta mig ner och ha lite torsdagsmys! :)
Niklas har snickrat på kaninburen idag, imorgon kanske han blir klar, så då får kaninerna byta boplats, då får dom mycket större! Glada dom ska bli då :)

På lördag ska jag och Moah åka med bussresan som Solänget anordnar till Umeå och V75 :) Moah som inte hållit på med trav tidigare ska jag nu försöka lära lite då hon ska börja ta hand om travhästar.
Söndag så åker jag och Moah iväg tidigt norröver för att titta på stoet, och verkar allt bra så följer hon med hem, och vi ska även plocka upp Sandra på Umåker som ridit ett montélopp.
Mycket häst i helgen, lite för mycket kanske. Hinner inte riktigt vara hemma och pyssla på och ha mysdagar med Niklas.
Men var ju längesen jag for iväg o gjorde nåt, så är väl värd en helg med lite häst.

Guuuuud så jag längtar tills jag får flytta hästarna, så skönt det ska bli! :)

På söndag firar jag o Niklas 2 år! :)

Hej då så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar