måndag 15 februari 2010

Tänker tillbaka

Många gånger har jag fastnat i tiden och tänkt tillbaka nån månad, november och december. Den tiden då jag la om mycket i mitt liv, släppte taget om en del och släppte in nya saker i mitt liv.

Det jag en gång ägnade varje dag , varje vecka åt, det är idag inte mycket kvar.
Hästarna var mitt liv, varje dag, varje vecka, jag bodde i stort sett i stallet. Pendlade mellan Gerdal och stallet hemma. Jag insåg inte att det fanns personer runt omkring som ville ha tid med mig, jag insåg inte att det fanns en värld utanför stallet, utan där grävde jag ner mig, men jag mådde bra.

Det var då jag tappade den jag älskade som mest här på jorden, och det var då jag bestämde att såhär kan jag inte fortsätta.
För första gången i livet kunde jag inte söka tröst hos hästarna, som jag alltid gjorde förut, men denna gång hjälpte det inte, vilket gjorde allting jobbigare.
När jag tänker tillbaka på det nu så är det lätt att förstå.
Eftersom jag tappade det jag älskade mest här på jorden, och hästarna tog upp för mycket av min tid under dessa 1½ år, så var dom en stor anledning att allt föll.
Hur skulle jag kunna söka tröst hos nåt som gjorde att jag tappade det?

Att släppa taget om en del, minska lite på en annan del och prirotera om, det förändrade mitt liv totalt. Jag fick så mycket tid över, till vänner och mycket annat, jag skapade mig ett nytt liv, ett härligt liv där jag mådde enormt bra.

Idag så skulle jag aldrig klara av att gå tillbaka. Förut var hästarna mitt liv, det jag alltid prioriterade, idag har dom glidit långt ner, inte är som förr, inte på långa vägar. Och jag klagar inte, jag mår så enormt bra idag, jag fattar inte hur jag hann med allt förut egentligen?!?!
Jag kan inte ha haft mycket tid över till annat än hästar?!?!

Jag har nu dagarna fulla med plugg, vänner o pojkvän. Sen har jag min egna Charles och Comet, vilket tider räcker perfekt till. Jag klarar mig så bra på de. Och känner att jag aldrig skulle kunna ta upp all ridning som förut. Nu finns det andra saker i mitt liv som går före, som är viktigare och som jag är mer rädd om.

Den tiden gjorde mig enormt gott, i början mådde jag verkligen skit, men sen när jag tog tag i mitt liv, jag kunde inte ha gjort nåt bättre!

Jag lever mitt liv och är lyckligare än nånsin <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar